سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 139660

یک متخصص گوش،‌حلق و بینی به تشریح دلایل خون دماغ شدن در فصل زمستان پرداخت و راهکارهایی جهت پیشگیری از این مساله عنوان کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص گوش،‌حلق و بینی به تشریح دلایل خون دماغ شدن در فصل زمستان پرداخت و راهکارهایی جهت پیشگیری از این مساله عنوان کرد. 

دکتر بابک ساعدی در گفت‌و‌گو با آنا درباره علت خون دماغ شدن در فصل زمستان گفت: شایع‌ترین علت خون دماغ شدن در فصل زمستان شیوع عفونت‌های ویروسی است. ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا موجب درگیری مخاط بینی و افزایش خونریزی بینی در فصل زمستان می‌شود.

وی افزود: کودکان بیش از سایر افراد به عفونت ویروسی مبتلا می‌شوند بنابراین خون دماغ شدن در فصل زمستان در کودکان بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی در ادامه یادآور شد: بروز این مساله در کودکان جای هیچ گونه نگرانی ندارد و والدین می‌توانند با فشار دادن انگشت بر روی قسمت قدامی بینی از خونریزی بینی جلوگیری کنند.

به گفته وی؛ استفاده از کمپرس آب یخ نیز می‌تواند مانع از ادامه خونریزی شود.

ساعدی در ادامه خشکی هوا در فصل زمستان را یکی دیگر از علل خون دماغ شدن در فصل زمستان دانست و گفت: کشور ما دارای اقلیم خشک است بنابراین در فصل زمستان آب و هوا به صورت خشک و سرد است که این مساله موجب خشک شدن مخاط بینی و افزایش تحریک آن می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره راهکار‌های پیشگیری از بروز این مساله گفت: والدین می‌توانند با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و یا قطره کلرور سدیم (آب نمک) داخل بینی کودکانشان را در فصل زمستان مرطوب نگه دارند.

ساعدیف فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت در پایان خاطرنشان کرد: خونریزی بینی در فصل زمستان به مقدار کم اما مکرر اتفاق می‌افتد بنابراین والدین باید توجه داشته باشند در غیر این صورت و افزایش حجم خونریزی و یا بند نیامدن آن به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha