سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 139677

بدون اغراق یکی از آرزوهای همیشگی بشر جوان ماندن و طول عمر بیشتر است. آرزویی که قرن هاست برای رسیدن به آن دست از تلاش بر نداشته است. اما شاید برای رسیدن به این رویای دور و دراز نیازی به انجام کارهای خارق العاده و شگفت آور نباشد، شاید راه های ساده بسیار نتیجه بخشی در اطرافمان باشد که ما از آنها غافل باشیم.

سلامت نیوز: بدون اغراق یکی از آرزوهای همیشگی بشر جوان ماندن و طول عمر بیشتر است. آرزویی که قرن هاست برای رسیدن به آن دست از تلاش بر نداشته است. اما شاید برای رسیدن به این رویای دور و دراز نیازی به انجام کارهای خارق العاده و شگفت آور نباشد، شاید راه های ساده بسیار نتیجه بخشی در اطرافمان باشد که ما از آنها غافل باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یکی از بهترین راه ها برای داشتن زندگی طولانی ازدواج خوب است، در واقع زندگی کردن در کنار مرد یا زن مناسب به معنای داشتن جسم و روحی سالم است. بنا بر یافته های آخرین تحقیقات انجام شده، زنان و مردانی که زندگی مشترک خوبی را تجربه کرده اند نه تنها از سلامت روحی بیشتری برخوردار هستند بلکه کمتر از دیگران به انواع بیماری های جسمانی مزمن و خطرناک مبتلا می شود. از طرف دیگر این افراد حتی اگر به بیماری سختی هم مبتلا شوند زودتر از دیگران بهبود می یابند.

اما آنچه که باعث می شود فردی مراحل دشوار زندگی را به سلامت پشت سر بگذارد، برخورداری از یک منبع روحی همیشگی و پایان ناپذیر است. همراهی یک شریک زندگی حامی و مسئولیت پذیر در سنین میانسالی به طرز عجیبی نه تنها بر مقاومت فرد در برابر انواع بیماری ها اثر گذار است، بلکه از مرگ زودرس هم جلوگیری می کند. بنابراین شاید نیازی نباشد برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم به دنبال راه های عجیب باشیم، به نظر می رسد بهترین راه رسیدن به این رویا انتخاب یک همسر مناسب و همراه است.

منبع: تایم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha