سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 139729

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم کم شدن پارازیت‌ها در کشور گفت که باید با تشکیل کارگروه تخصصی مشخص شود که چه میزان پارازیت‌ها برای سلامتی مردم اثر می‌گذارد.

سلامت نیوزیک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم کم شدن پارازیت‌ها در کشور گفت که باید با تشکیل کارگروه تخصصی مشخص شود که چه میزان پارازیت‌ها برای سلامتی مردم اثر می‌گذارد.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صد در صد در کشور پارازیت‌ وجود دارد گفت: تاثیرات پارازیت برای سلامتی مردم باید مورد بررسی قرار گیرد. چون اگر امواج پارازیت و حجم آن نیاز باشد قطعا بر روی سیستم بدن تاثیر می‌گذارد. مشخص شدن دقیق این موضوع به مطالعه تحقیقاتی نیاز دارد.

وی با بیان این که اثرات پارازیت‌ها در سلامتی مردم بی تاثیر نیست باید پارازیت‌ها به جای زیاد شدن، به تدریج از بین رود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:‌ باید کارگروهی تخصصی در خصوص تاثیرات پارازیت برای سلامتی مردم تشکیل شود قطعا نتایج این کارگروه را می‌توان در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار داد تا میزان اثرات زیان‌بار پارازیت‌ها بر روی سلامتی مردم مشخص شود. قطعا باید پارازیت‌ها حذف و یا حداقل کم شده و در حداستاندارد قرار گیرد و یا آنکه به صورت کلی حذف شود. ورود مجلس به این موضوع ضروری است.

عزیزی فارسانی با بیان اینکه به جای پارازیت‌ بر روی کانال‌های ماهواره‌ای باید فرهنگ استفاده از ماهواره را در کشور نهادینه کرد گفت: باید به فرزندانمان نحوه درست استفاده از ماهواره و اینترنت و به صورت کلی تکنولوژی را یاد بدهیم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تعاملات ارتباطی بسیار سریع است. بهتر است نحوه استفاده از اینترنت را آموزش دهیم تا کشور و جامعه از آسیب‌ها در آمان باشد.

وی افزود: از آنجا که صادر کردن فرهنگمان به استفاده از تکنولوژی ضروری است باید در وهله اول نحوه درست استفاده از تکنولوژی را در کشور آموزش دهیم. قطعا بهتر است به جای صرف هزینه برای پارازیت برای کانال‌های ماهواره‌ای، بر روی فرهنگ سازی استفاده درست از این کانال‌ها هزینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha