دکتر جلیلی، دارو درمانی را رایج ترین و مهمترین روش درمان افسردگی و شیدایی فصلی عوان کرد و اظهار داشت:استفاده از دارو های آرامبخش و ضد افسردگی می تواند به تنظیم خلقی افراد کمک کند.

افراد بالای 45 سال مراقب افسردگی فصلی باشند
دکتر سید احمد جلیلی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت: افسردگی فصلی تنها به فصل پاییز و زمستان ارتباط ندارد و معمولا در آغاز فصل های جدید شیوع پیدا می کند اما در زمستان به دلیل کمبود نور ، کم شدن تحرک و در محیط های بسته بودن بیشتر مشاهده می شود.

وی افزود: تغییر عادات خلقی در زمستان به دو حالت افسردگی و شیدایی خود را نشان می دهد که به وضعیت روانی افراد بستگی دارد و علائم ونشانه های متفاوتی نسبت به انواع دیگر این بیماری ندارد.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: شیوع افسردگی های فصلی در سنین بالای 45 سال بیشتر است. واکنش بیوشیمیایی بدن در برابر تغییرات آب وهوایی در این سنین به ایجاد تغییرات خلقی دامن می زند ضمن اینکه این نوع از افسردگی در زنان نسبت به مردان شیوع بیشتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: استفاده درست از دارو های ضد افسردگی و آرام بخش در مبتلایان به اختلالات خلقی در زمان سلامت می تواند از ابتلای آنان به افسردگی یا شیدایی  در تغییرات فصلی جلوگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha