چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 139775

یک مطالعه در زمینه میزان آرسنیک در ادرار نوزادان نشان می دهد که سطح آرسنیک در ادرار نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند بیشتر از کودکانی است که با شیر مادر تغذیه می شوند و غلظت آرسنیک در شیر مادر بسیار کم است.

سلامت نیوز: یک مطالعه در زمینه میزان آرسنیک در ادرار نوزادان نشان می دهد که سطح آرسنیک در ادرار نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند بیشتر از کودکانی است که با شیر مادر تغذیه می شوند و غلظت آرسنیک در شیر مادر بسیار کم است. 

به گزارش ایرنا از ساینس، در این مطالعه محققان کالج دراتموت در آمریکا میزان آرسنیک را در آب لوله کشی خانه و ادرار 72 نوزاد شش هفته ای و نیز میزان آرسنیک شیر مادر را در 9 زن در نیوهمپشایر بررسی کردند.

تحقیقات نشان داد که میزان آرسنیک در ادرار نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، 7.5 برابر کمتر از نوزادانی است که شیر خشک می خورند.

همچنین غلظت آرسنیک در آب لوله کشی خانه بسیار بیشتر میزان آرسنیک در شیر خشک بود اما بیشتر نوزادانی که در این مطالعه بررسی شده بودند در معرض آرسنیک هر دو شیر خشک و آب لوله کشی خانه قرار گرفته بودند.

آرسنیک یک عنصر طبیعی موجود در خاک، آب، سنگ و هواست. این عنصر در گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد. رایج ترین منبع آرسنیک در انسان، مواد غذایی از جمله برنج و برخی مواد لبنی است. آب چاه یکی از مهمترین منابع آرسنیک محسوب می شود.

قرار گرفتن در معرض آرسنیک در سطوح بالا، بدن را مستعد سرطان و اختلالات گوارشی می کند. همچنین این موضوع در زنان باردار می تواند منجر به مرگ جنین، کم وزنی نوزاد و اختلالات شناختی در نوزادان شود.

در ادامه این گزارش آمده است که تغذیه با شیر مادر، یکی از مهمترین دلایل تقویت سیستم ایمنی بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha