با طرح مجلس مبنی بر ادغام سازمان خفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی مخالفم و اعتقاد دارم؛ باید تشکیلات منسجمی به عنوان وزارتخانه، برای منابع طبیعی داشته باشیم.

سلامت نیوز:  با طرح مجلس مبنی بر ادغام سازمان خفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی مخالفم و اعتقاد دارم؛ باید تشکیلات منسجمی به عنوان وزارتخانه، برای منابع طبیعی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام مخالفت خود با طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: شرح وظایف سازمان محیط زیست ارتباطی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد.

محمد درویش در گفت‌و‌گو با  ایلنا در مورد طرح مجلس مبنی بر ادغام سازمان خفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی گفت: من با این طرح مخالفم، زیرا اعتقاد دارم که باید تشکیلات منسجمی به عنوان وزارتخانه، برای منابع طبیعی داشته باشیم که در آن شیلات، سازمان نقشه‌برداری و هوا‌شناسی به هم بپیوندند و یک نهاد متولی منابع طبیعی قدرتمند که در راسش وزیر است را تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه طلایی‌ترین دوران منابع طبیعی ما به زمانی باز می‌گردد که وزارت منابع طبیعی داشته‌ایم، افزود: اما سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به شرح وظایفی که دارد، ربطی به منابع طبیعی پیدا نمی‌کند و نمی‌تواند با وزارت جهاد کشاورزی ادغام شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: هم‌اکنون در دولت عملا دو رای محیط زیستی از سوی وزیر جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست است. در استان‌ها نیز همواره مدیران کل منابع طبیعی و مدیران کل حفاظت محیط زیست معمولا با هم هم رای هستند و در کمیسیون‌های توسعه از دغدغه‌های زیست محیطی حمایت می‌کنند، اما در صورت ادغام، این دو رای، یک رای می‌شود و وزن محیط زیست در تصمیم گیری‌ها کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha