رییس کل سازمان نظام پزشکی با تشریح وضعیت نابسامان سوختگی در کشور گفت: 10 تا 20 درصد تخت‌های بیمارستان‌های عمومی باید به حوزه سوختگی تعلق گیرد.

فقرا بیشتر می‌سوزند/ تخت‌های سوختگی افزایش یابد

سلامت نیوزرییس کل سازمان نظام پزشکی با تشریح وضعیت نابسامان سوختگی در کشور گفت: 10 تا 20 درصد تخت‌های بیمارستان‌های عمومی باید به حوزه سوختگی تعلق گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر علیرضا زالی در چهارمین همایش کشوری سوختگی با بیان اینکه در کشور ما مسایل نظام سلامت متعدد هستند، گفت: بحث سوختگی یکی از مشکلات در نظام سلامت است که نیاز به عزم ملی و کار جمعی با استفاده از سرمایه‌های علمی دارد.

زالی با اشاره به دو اتفاق ناگواری که در زمینه سوختگی در کشور رخ داده است، اظهار کرد: میزان سوختگی در ایران بالا است و همچنین مرگ و میر ناشی از سوختگی نیز در کشور با سیر متفاوتی از میزان مرگ و میر در دنیا حرکت می‌کند. متاسفانه سوختگی بیشتر در طبقات پایین جامعه ما که با فقر مواجه هستند، رخ می‌دهد و رابطه عمیقی بین فقر و سوختگی وجود دارد. به این معنی که بیشتر افرادی که می‌سوزند از طبقات پایین جامعه هستند و با توجه به هزینه‌های زیاد سوختگی این طبقات به لحاظ اقتصادی و اجتماعی سقوط بیشتری می‌کنند. بنابراین باید بیشتر به این حوزه توجه کنیم.

وی سوختگی را امری قابل پیشگیری دانست و گفت: دیگر نباید سوختگی را یک اتفاق تلقی کنیم. بلکه باید به این امر به عنوان موضوعی قابل پیشگیری نگاه کنیم؛ بویژه در کودکان زیرا که از 95 درصد سوختگی در کودکان می‌توان جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها و آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از سوختگی تصریح کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند و به این موضوع جدی بپردازند. با توجه به اینکه آموزش همگانی در حوزه سوختگی می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. همچنین آموزش و پرورش باید آموزش همگانی در بحث سوختگی را به عنوان یک رسالت مهم بنگرد.

زالی در مورد عوامل ایجاد سوختگی گفت: نکته دیگری که باید به آن توجه شود ایجاد فضاهای کار ایمن است. دو عاملی که در این زمینه وجود دارد یکی ایجاد فضای ایمن کار است که متاسفانه در کشور نکات ایمنی در هنگام کار رعایت نمی‌شودو به همین دلیل کارگران بسیار آسیب‌پذیرند. دومین عامل وسایل گرمایشی غیراستاندارد است بویژه اینکه افراد بی‌بضاعت از وسایل گرمایشی ارزان قیمت استفاده می‌کنند و این عامل باعث افزایش میزان سوختگی در کشور می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha