چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 139796

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متوسط عمر بیمارستان های دولتی 35 سال است، گفت: بیمارستان هایی با عمر بیش از 50 سال در کشور فعالیت می کنند و وجود چنین بیمارستان هایی برای کشور مطلوب نیست.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متوسط عمر بیمارستان های دولتی 35 سال است، گفت: بیمارستان هایی با عمر بیش از 50 سال در کشور فعالیت می کنند و وجود چنین بیمارستان هایی برای کشور مطلوب نیست. 

محمدحسین قربانی در گفت و گو با  پانا، با اشاره به موضوع اعتبار حوزه سلامت برای هتلینگ و بازسازی بیمارستان ‌ها اظهار داشت: طول عمر بیمارستان ها نسبت به دیگر بناها یک سوم است. هرساله وزارت بهداشت اعتباراتی را برای بهسازی و نوسازی بیمارستان‌ ها هزینه می‌ کند، لذا باید در شهرستان‌ هایی که دارای بیمارستان‌ های قدیمی هستند مراکز درمانی جدیدی تاسیس شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز اقدام قابل توجهی برای تاسیس بیمارستان‌ های جدید صورت نگرفته، افزود: هزینه چندانی در حوزه سلامت در سال جاری صرف هتلینگ و تاسیس بیمارستان ‌ها نشده است. با افزایش کیفیت بیمارستان ‌های دولتی، بیماران رغبت بیشتری برای بهره گیری خدمات درمانی پیدا می کنند و کمتر به بخش خصوصی مراجعه می کنند که این موضوع در کاهش هزینه افراد بسیار اثرگذار است.

قربانی خاطرنشان کرد: از وزارت بهداشت درخواست کردیم تا نگاه ویژه ‌ای به بحث تاسیس بیمارستان های جدید و هتلینگ بیمارستان ‌های دولتی داشته باشد و با توجه به منابع و اعتبارات دیده شده در بودجه 94 این مسأله را مدیریت کنند.

به گفته وی، شاخص های مختلفی برای سنجش کیفیت خدمات بیمارستانی و هتلینگ وجود دارد که تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از نظر پزشک، پرستار، پیراپزشک، ‌ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ مناسب به بیماران، رعایت استانداردهای درمانی، سیستم پذیرش و نوبت دهی مناسب و وضعیت فیزیکی بیمارستان را شامل می‌ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha