وزیر نیرو از ایجاد دفاتر مدیریت بحران آب در استان‌ها خبر داد و گفت: از سال آینده تجهیزات کاهنده مصرف آب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه آن به‌ صورت اقساط دوساله از مشترکان دریافت می‌شود.

واگذاری تجهیزات کاهنده مصرف آب به مردم از سال آینده

سلامت نیوز:وزیر نیرو از ایجاد دفاتر مدیریت بحران آب در استان‌ها خبر داد و گفت: از سال آینده تجهیزات کاهنده مصرف آب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه آن به‌ صورت اقساط دوساله از مشترکان دریافت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات ،دکتر حمید چیت چیان دیروز در اولین همایش سالانه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق گفت: سال آینده در طرح‌های عمرانی بخش آب منابعی از محل اعتبارهای دولتی، فروش اوراق مشارکت یا قرارداد با بخش خصوصی دریافت می‌شود، اما در بخش برق از منابع عمومی دولت هیچ مبلغی سرمایه گذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات کاهنده مصرف می‌تواند تا ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی ایجاد کند، نتایج نشست اخیر شورای‌عالی آب را مد نظر قرار داد و گفت: بر اساس تصمیمات این شورا برای شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند، منابع جدید سطحی و زیرزمینی فراهم خواهیم کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در برخی شهرها، شهرداری‌ها از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: براساس تصمیم‌های شورای‌عالی آب، انشعاب شهرداری‌هایی که تا پایان سال ۹۴ به جایگزینی انشعاب آب شرب با منابع غیرشرب اقدام نکنند، برچیده خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت: آب و برق هر دو زیرساخت توسعه کشور هستند و این دو صنعت باید روز به روز به سمت اطمینان بیشتر در تامین خدمات حرکت کنند.این عضو کابینه دولت افزود: این دو خدمت در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور از صنعت و خدمات تا شرب و کشاورزی تعیین کننده هستند و به ویژه در تداوم توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نقش بی بدیلی دارد.

چیت چیان با بیان اینکه کشور از نظر اقلیمی و شرایط مکانی و زمانی در شرایط خاصی قرار گرفته است، گفت: در هفت سال گذشته دچار خشکسالی بزرگی بوده ایم، به‌طوری‌که متوسط بارندگی از ۲۵۰میلی‌متر به ۲۰۳میلی‌متر کاهش یافته است؛ در سال آبی جاری به رغم بارش‌های خوب چند روز اخیر، ۱۹درصد کاهش بارش داریم و میزان روان آب کشور ۵۰ درصد کم شده و پوشش برفی هم ۴۰درصد کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر شرایط اقتصادی هم فشارهای مضاعفی را بر صنعت آب و برق تحمیل کرده است، گفت: هم اکنون منابعی که در شرکت‌ها از فروش خدمات دریافت می‌شود، بسیار اندک است، به‌طوری‌که در آب شهری حدود ۳۵درصد، آب روستایی ۱۲درصد و آب کشاورزی ۱۷درصد قیمت تمام شده خدمات دریافت می‌شود و در آب زیرزمینی هم از سال ۸۴ هیچ دریافتی نداشته ایم.

وزیر نیرو افزود: در بخش برق هم بدون احتساب هزینه سوخت ۸۰تومان برای هر کیلووات ساعت برق هزینه می‌شود، اما در مقابل ۴۹ تومان دریافت می‌کنیم و این فاصله بین هزینه‌ها و درآمدها فشار مضاعفی را بر صنعت برق کشور وارد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha