معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هدف از ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیر پزشک در بیمارستان‌های دولتی را، ایجاد تعادل در پرداخت‌ها عنوان کرد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هدف از ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیر پزشک در بیمارستان‌های دولتی را، ایجاد تعادل در پرداخت‌ها عنوان کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، محمد آقاجانی در اجلاس آموزش دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌های دولتی، عنوان کرد: بیش از ۹ ماه از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد و از اولین روز اجرا تمامی کادر، پرسنل درمانی و همکاران در بیمارستان‌های سراسر کشور، با همراهی و همدلی به ارائه خدمت شایسته به مردم پرداختند و امید است تازگی، پویایی و همت در اجرای طرح و در مجریان آن همچنان ادامه یابد.

دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت، افزود: دستورالعمل بازتوزیع قدیم با مشکلاتی چون عدم توجه به کمیت و کیفیت در پرداخت کارکنان، بی‌عدالتی در پرداخت‌ها، عدم وجود اختیارات کافی در واحدهای بیمارستانی برای مدیریت، عدم توجه به کار تیمی و نبود انگیزه کار در بخش‌هایی با فعالیت‌های سخت و پرکار همراه بود که خوشبختانه در نظام بازتوزیع کنونی این نواقص و مشکلات مرتفع شده است.

وی، هدف از ‌تدوین و اجرای دستورالعمل جدید «نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد» را، ارتقای کار تیمی، ایجاد نشاط و انگیزه برای فعالیت بیشتر در بخش‌ها و واحد‌های درمانی دانست و گفت: این دستورالعمل به سهیم شدن تمامی پرسنل بیمارستان‌ها و اورژانس ۱۱۵ در درآمد بیمارستان و هم راستا شدن انگیزه آنان با اهداف سازمان و در کل بهبود معیشت آنان منجر خواهد شد.

آقاجانی افزود: افزایش بهره وری منابع انسانی و فیزیکی بیمارستان، افزایش کیفیت خدمت و ارتقای رضایتمندی مدیران، حرکت به سمت ایجاد تعادل در دریافتی کارکنان غیر پزشک مبتنی بر کمیت و کیفیت با توجه به سختی کار و افزایش انگیزه و تعهد تیم مدیریت بیمارستان در رشد کیفی و کمی خدمات از اهداف بلند مدت اجرای این دستورالعمل است.

دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت گفت: در نظر داریم همزمان با اجرای این دستورالعمل توجه به امر آموزش در بیمارستان‌های آموزشی از طریق نمره کیفیت عملکرد آموزش اساتید و کاهش اتلاف درآمد بیمارستانی را محقق سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    فعلا که تمام پزشکان خصوصا جراح های رشته های مختلف از دیدن این دستور العمل شوکه شدیم.یعنی اگر کسی حدود 10 میلیون کارکرد داشته باشه یه چیزی حدود 3 -3.5 میلیون به دستش میرسه. نتیجه شده اینکه کسی کار نمیکنه تا جایی که خبر رسیده عمل های غیر اورژانس فعلا انجام نمیشه و درمانگاه ها داره کم کم تعطیل میشه.این وسط اون پولی که کارکرد دکتره رو بیمارستان ضبط و برای خودش برمیداره و بین بقیه پرسنل تقسیم میکنه.من شخصا از زمانی که این دستورالعمل رو دیدم فقط عمل اورژانس میبرم و عمل الکتیو نذاشتم.این وسط طبق معمول اول مریض ها ضرر میکنن بعد پزشکان.خود دانی