رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ماست بندی ها و مراکز عرضه سنتی شیر فله در صورتی که استانداردها و ضوابط بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند، مورد تأیید هستند و فعالیت آنها مجاز است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ماست بندی ها و مراکز عرضه سنتی شیر فله در صورتی که استانداردها و ضوابط بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند، مورد تأیید هستند و فعالیت آنها مجاز است. 

خسرو صادق نیت در گفت و گو با فارس، در مورد مشاهده سم افلاتوکسین در شیر گفت: نظارت مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیشتر در مراکز عرضه است و بیشتر روی مراکز عرضه فله لبنیات متمرکز است بر این اساس تاکنون مورد و گزارشی از وجود سم افلاتوکسین در لبنیات سنتی نداشته‌ایم.

وی گفت: نظارت بر شیر و لبنیات بسته‌بندی به عهده سازمان غذا و داروست و گزارش وضعیت این نوع لبنیات را این سازمان باید اعلام کند، البته معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هم بر این نوع شیرها در سطح عرضه نظارت دارد و تاکنون مشکلی از این نظر مشاهده نکرده ایم؛‌البته در مورد شیرهای بسته بندی نمی‌توانیم به طور کلی این مسئله را رد یا تأیید کنیم.

صادق نیت در مورد اضافه کردن آب در شیر نیز توضیح داد: بله این مورد مشاهده شده است و در برخی موارد مأموران بهداشتی با شیرهایی که در آنها آب اضافه شده بود، برخورد کرده‌اند اما نمی توانیم به طور قطعی اعلام کنیم که این پدیده چقدر گستردگی دارد و نمی توانیم آن را تعمیم دهیم البته در مواردی که تخلف مشاهده شده با متخلفان برخورد شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مراکز ماست بندی و عرضه لبنیات سنتی و شیرهای فله مورد تأیید وزارت بهداشت هست یا نه گفت: به طور کلی فعالیت این مراکز از نظر وزارت بهداشت هیچ منعی ندارد و اگر قوانین،‌استانداردها و ضوابط و مقررات بهداشتی و کیفی را رعایت کنند، فعالیت این مراکز مجاز است.

روز یکشنبه رئیس مرکز آزمایشگاههای مرجع سلامت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از وجود سم آفلاتوکسین در برخی شیرهای بسته بندی خبر د اده بود و اعلام کرده بود که مراکز عرضه شیر و لبنیات فله و سنتی از نظر وزارت بهداشت غیر مجاز هستد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha