رئیس پنجمین سمینار کاهش بار حوادث ترافیکی با بیان اینکه 56 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به گروه سنی 18 تا 49 سال است، گفت: هر تلاشی برای کاهش این آمار، خداپسندانه و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است.

سلامت نیوزرئیس پنجمین سمینار کاهش بار حوادث ترافیکی با بیان اینکه 56 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به گروه سنی 18 تا 49 سال است، گفت: هر تلاشی برای کاهش این آمار، خداپسندانه و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر کامران باقری‌لنکرانی در پنجمین سمینار کاهش بار حوادث ترافیکی با عنوان ایمنی در عابران پیاده،‌ که در شیراز برگزار شد، گفت: واقعیت تلخ این است که روزانه 3 هزار نفر در دنیا بر اثر حوادث ترافیکی فوت می‌کنندو 80 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشورهای با درآمد کم و متوسط است.

وی با بیان اینکه روند پیش‌بینی شده برای کشورهای دارای درآمد بالاتر برای 20 سال آینده کاهش 30 درصدی است اما روند در کشورهای با درآمد کم افزایشی پیش‌بینی شده است، گفت: سهم ایران 50 مرگ در روز و سهم استان فارس 5 مرگ در روز است که 10 درصد کل تلفات را شامل می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه 56 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به گروه سنی 18 تا 49 سال است، گفت: هر تلاشی برای کاهش این آمار، خداپسندانه و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است.

وی گفت: به لحاظ اقتصادی اگر 25 درصد از زیان ناشی از تصادفات کم شود، به اندازه نیمی از درآمد نفت کشور صرفه‌جویی می‌شود.

لنکرانی گفت: روند طی شده در کشور حاکی از کاهش میزان مرگ و میر ناشی از حوادث است، البته در بحث مجروحین توفیق نداشتیم اما در مرگ و میر از رقم بیش از 30 هزار نفر در سال 85 به حدود 17 هزار نفر در سال 93 رسیده‌ایم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری 32 ارگان در کاهش حوادث رانندگی و مرگ و میرناشی از این حوادث، خاطرنشان کرد: برای بعد از این احتیاج به نو آوری و برنامه جدید است.

لنکرانی گفت: مقایسه امار 92 به 91 نشان دهنده کاهش حدود 5 درصدی است اما تحلیل آمارها نشان می‌دهد، روند کاهش در نقاط مختلف متفاوت و در داخل شهرها 6.3 درصد اما برون شهری 2.1 درصد است، یعنی در برونشهری توفیق کمتری داشته‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: در مسیر کاهش آمار تلفات رانندگی در روستاها، شاهد جهش خوبی در سال 92 بوده‌ایم به‌طوریکه کاهش حدود 26.3 درصد در جاده‌های روستایی ثبت شده است.

لنکرانی تلاش برای هماهنگی بین دستگاهی را عاملی موثر در کاهش حوادث رانندگی دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این سمینار، همانگونه که سال‌های گذشته تاثیرگذار بوده، امسال و سال‌های آتی نیز تاثیرگذاری مطلوب را در سرعت بخشیدن به روند کاهشی داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha