چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 139834

خشکسالی چهره خشن و عبوس خود را سال آینده به مردم تهران هم نشان خواهد داد. فرماندار تهران گفته در صورتی که برنامه‌ریزی‌های لازم انجام نشود، «پایتخت در سال آینده کمبود آب خواهد داشت» و احتمالا آب این شهر «جیره‌بندی» می‌شود.

سلامت نیوز:خشکسالی چهره خشن و عبوس خود را سال آینده به مردم تهران هم نشان خواهد داد. فرماندار تهران گفته در صورتی که برنامه‌ریزی‌های لازم انجام نشود، «پایتخت در سال آینده کمبود آب خواهد داشت» و احتمالا آب این شهر «جیره‌بندی» می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی ، عیسی فرهادی در چهارمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران درباره کمبود آب در تهران هشدار جدی داده است. او با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته بارندگی 25 درصد کاهش داشته، گفته باید برای سال 94 تدبیری اتخاذ شود و حتماً در این سال با جیره‌بندی آب در بعضی از نقاط مواجه خواهیم شد.
 
به گفته فرماندار تهران حدود 850 میلیون متر مکعب فاضلاب در تهران وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در بخش کشاورزی و صنعت از این فرصت استفاده شود.
 
او همچنین به جلسه اخیر بهداشت و درمان شهرستان تهران اشاره و اضافه کرده 11 هزار میلیارد تومان در سال و در کشور برای سیگار دود می‌شود لذا با برنامه‌ریزی درست می‌توان بخشی از این منابع را در راستای سلامت هزینه کرد.
 
فرسوده بودن بیمارستان‌های تهران هم یکی دیگر از موضوع‌هایی است که فرهادی از آن نگران است. به اعتقاد او مراکز درمانی تهران عادلانه در سطح شهر تقسیم نشده و برای سلامت شهروندان تهرانی یک بازنگری نیاز است.
 
او همینطور به تنظیم بازار شب عید شهرستان تهران اشاره کرده و گفته: 35 هزار تن مرغ منجمد در شهرستان ذخیره شده است که با توجه به افزایش قیمت مرغ باید هرچه سریعتر توزیع شود. ضمن اینکه در شهرستان تهران 5 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برپا می‌شود تا شهروندان بتوانند مایحتاج خود را با حداقل قیمت خریداری کنند.
 
فرهادی با تأکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در روزهای نوروز در بحث مایحتاج اساسی خانواده‌ها از جمله میوه و مرکبات وجود نخواهد داشت، گفته: گروه‌های بازرسی و نظارت در این روزها فعال‌اند و با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha