چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: دولت در مبارزه با مواد مخدر وظایف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت را به عهده دارد، اما در اجرا به تنهایی قادر به انجام این وظایف در امر مقابله با اعتیاد نیست و باید از مشاركت فكری و عملی مردم در قالب تشكل‌های سازمان‌یافته استفاده كرد.

سلامت نیوز:مدیرکل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: دولت در مبارزه با مواد مخدر وظایف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، هماهنگی و نظارت را به عهده دارد، اما در اجرا به تنهایی قادر به انجام این وظایف در امر مقابله با اعتیاد نیست و باید از مشاركت فكری و عملی مردم در قالب تشكل‌های سازمان‌یافته استفاده كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ،فرهاد اقطار بیان كرد: اعتیاد از مسایل روز و اجتماعی مهمی است كه بسیاری از افراد در جامعه با آن درگیر هستند و باید در مقابله با آن مشاركت مردمی افزایش یابد.

وی تاكید كرد: باید كار را به مردم واگذار كنیم و آنان نیز با اطلاع‌رسانی از سوی كارشناسان، تحلیلگران، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادهای مربوطه و از طریق رسانه‌ها كسب آگاهی كرده و خودشان بخواهند كه در این زمینه داوطلبانه مشاركت كنند.

مدیركل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور تصریح كرد: آحاد جامعه می‌بایست در قالب سازمان‌های مردمی، تشكل‌ها و انجمن‌ها در امر مقابله با اعتیاد و اجتماعی كردن این مبارزه مشاركت كنند.

اقطار ادامه داد: باید تجربیات و برنامه‌های پیشگیری برای واگذار كردن بحث مقابله با اعتیاد به مردم منتقل شود و دولت نیز در این زمینه حمایت‌های معنوی كند.

وی با اشاره به اینكه سازمان‌های مردمی مهم‌ترین عنصر در مبارزه با مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها محسوب می‌شوند، گفت: در این راه نباید از مشاركت خیران و نیكوكاران غافل شد، آنان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در امر آموزش، پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار كمك‌كننده باشند.

مدیركل آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: حتی یك بار تجربه مصرف مواد مخدر و تركیبات ناشی از آمفتامین‌ها تا هفت تا هشت سال در بدن باقی می‌ماند و اعتیادآور است. لذا باید آگاهی‌ها درست به مردم ارائه شود.

اقطار، مردم را به‌عنوان سرمایه اصلی توسعه كشور دانست و تاكید كرد: اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها سلامت بخشی از سرمایه انسانی کشور را از بین می‌برد و به‌عنوان مانع توسعه به شمار می‌رود، ضروری است برای رفع آن مردم را در قالب سازمان‌های مردمی و انجمن‌ها به مقابله با اعتیاد فرا بخوانیم.

اقطار در پایان اظهار امیدواری كرد: با گسترش و توسعه مشارکت مردم برنامه‌ها و فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها هر چه زودتر تحقق یابد تا شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد كه فساد و طلاق مهمترین آنها بشمار می‌روند، نباشیم و قشر نوجوان و جوان كشور به عنوان سرمایه‌های اصلی توسعه از معضل خانماسوز مواد مخدر در امان بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha