چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 139837

در واقع هیچ عدد جادویی وجود ندارد که با رسیدن به آن احتمال بروز عوارض به صفر برسد. با این حال، هر چه مقدار هموگلوبین ای وان سی (HbA1C) شما پایین تر باشد، شانس ابتلا به عوارض در شما کاهش می یابد.

سلامت نیوز:در واقع هیچ عدد جادویی وجود ندارد که با رسیدن به آن احتمال بروز عوارض به صفر برسد. با این حال، هر چه مقدار هموگلوبین ای وان سی (HbA1C) شما پایین تر باشد، شانس ابتلا به عوارض در شما کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک، متاسفانه کمتر کسی موفق می شود سطح هموگلوبین ای وان سی خود را به اندازه یک فرد غیر دیابتی پایین بیاورد، در واقع انجام این کار خود با خطرات جدی نظیر افت های مکرر قند خون همراه است، پس نیازی نیست عدد هموگلوبین ای وان سی خود را به این حد برسانیم؛ بلکه می توان با نگاهی به توصیه های حرفه ای متخصصان کنترل دیابت خود را بهبود بخشیم.

انجمن دیابت آمریکا میزان هدف هموگلوبین ای وان سی را برای افراد دیابتی بزرگسال کمتر از 7 درصد تعیین کرده است (معادل میانگین قند حدودا 150 میلی گرم در دسی لیتر). همچنین این انجمن توصیه می کند در صورتی که هموگلوبین ای وان سی شما بالاتر از 8 درصد است، حتما موضوع را با متخصص خود در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید، با بهبود میزان هموگلوبین ای وان سی خود، همواره می توانید خطر ابتلا به عوارض را کاهش دهید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha