دوره آموزشی توانمندافزایی زنان در عرصه محیط زیست با حضور مشاوران امور بانوان وزارتخانه ها و سازمانهای کشور در استان البرز برگزار شد.

سلامت نیوز:دوره آموزشی توانمندافزایی زنان در عرصه محیط زیست با حضور مشاوران امور بانوان وزارتخانه ها و سازمانهای کشور در استان البرز برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، دوره آموزشی یک روزه ای با حضور امانی مشاور امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست، سرفرازی مشاور امور بانوان استانداری البرز و 37 مشاور امور بانوان وزارتخانه ها و سازمانهای کشور در محل مجتمع کوهسار در محور کرج به چالوس و به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست  استان البرز برگزار گردید.

 

محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرزگفت : نمی توانیم از حوزه سلامت صحبت کنیم اما از مساله آب و هوا صحبتی به میان نیاوریم. استان البرز کمتر از سه دهم درصد مساحت کشور را دارد اما 4 درصد جمعیت کشور در آن ساکن هستند.در سالهای گذشته بجای بهره برداری از منابع به بهره کشی از منابع طبیعی روی آوردیم و امروزه با چالشهای بسیاری مانند بحران آب روبرو هستیم.

 

سرفرازی مشاور استاندار البرزبا بیان اینکه ، موضوع محیط زیست امروزه با شیوه ای عمیق و خردمندانه پرداخته می شود گفت : امروز در تدوین برنامه ششم توسعه ضمن توجه و نگاه ویژه به موضوعات اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی موضوع محیط زیست نیز مورد توجه می باشد. نمی توان تا زمانی که آلودگی هوا ، تنفس مردم در شهرها را سخت و مشکل نموده است ، آهنگ نابودی جنگل ها به گوش می رسد ، مراتع و چراگاهها به صورت بیابانهای بی آب و علف درآید و خاک این ماده حیاتی دستخوش فرسایش شود از توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بدون نگاه عمیق به برنامه های محیط زیست سخن بگوییم.

 

شهربانو امانی با اشاره به اینکه  نقش زنان در توسعه از اوایل دهه 70 بیش از بیش مورد توجه قرار گرفت، اظهار داشت: واقعیت آن است که نوسازی و توسعه، دستاورد های نامتعادلی برای مردان و زنان در کشور های در حال توسعه به همراه داشته است بطوری که مردان بهره مندان و زنان قربانیان این فرآیند بوده اند.

 

 مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان و خانواده در باب محیط زیست و نقش زنان در مدیریت محیط زیست کشور پرداخت و افزود :این جلسه نتیجه جلساتیست که در ابتدای سال 93 و با حضور مشاوران زنان در وزارتخانه ها و سازمانهای کشور برگزار گردید و یکی از مصوبات آن برگزاری تورهای محیط زیستی برای مشاوران در هر فصل سال بود که به حمد خدا و با وجود مشکلات بودجه ای موفق شدیم امروز به میزبانی اداره کل استان البرز و با حمایت دکتر محمدی در خدمت شما عزیزان باشیم. هر زمان به زنان اعتماد شده و زمینه مهیا گردیده است بانوان ما توانسته اند با افتخار از عهده کار برایند. اگر بانویی بخواهد کاری را انجام دهد آن کار شده است .

 

درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان مدرس دوره با ارائه پاورپوینتی از وضعیت محیط زیست کشور به بیان چالشهای آموزشی و فرهنگی کشور در حوزه محیط زیست و نقش مفید زنان در مبارزه با سوداگران محیط زیست پرداخت.

 

در پایان این دوره  شرکت کنندگان به منطقه حفاظت شده البرز مرکزی محدوده وارنگه رود اعزام تا با دیدنیهای طبیعی و حیات وحش استان از نزدیک آشنا شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha