چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

یک فیزیوتراپ فشار بر عضلات کمر، شانه و ناحیه‌ لگن و نیز آسیب دیسک‌کمر و عضلات تاندون‌شانه را یکی از شایع‌ترین عوارض خانه‌ تکانی عنوان کرد.

سلامت نیوزیک فیزیوتراپ فشار بر عضلات کمر، شانه و ناحیه‌ لگن و نیز آسیب دیسک‌کمر و عضلات تاندون‌شانه را یکی از شایع‌ترین عوارض خانه‌ تکانی عنوان کرد.

مرتضی عزیزیان در گفت‌وگو با  ایسنا ، با اشاره به نزدیکی ایام خانه‌ تکانی اظهار کرد: متاسفانه در اسفند ماه و با شروع خانه تکانی مراجعات افراد و بویژه زنان با دردها و مشکلات کمر و شانه افزایش می‌یابد.

وی افزود: در همین راستا اولین توصیه ما به افراد این است که هنگام خانه‌تکانی از انجام کارها در زمان‌های کوتاه و فشرده به طور جد خودداری کرده و سعی کنند کارها را با تقسیم‌بندی مناسب در فواصل زمانی طولانی‌ مدت انجام دهند.

عزیزیان اظهار کرد: همچنین افراد باید در زمان انجام کارهای خانه‌تکانی از قرارگیری طولانی‌ مدت در یک حالت ثابت خودداری کنند، زیرا این کار موجب آسیب به ستون‌ فقرات می‌شود.
این فیزیوتراپ همچینن توصیه کرد: افراد از بلند کردن اجسام سنگین به تنهایی خودداری کرده و حتما از کمک دیگران استفاده کنند.

وی افزود: برای بلندکردن اجسام نیز نباید از کمر استفاده کرد و باید وسایل را با استفاده از عضلات زانو و لگن بلند کرد، به این صورت که نشسته و با جسم سنگین بلند شوند و از خم‌شدن و بلندکردن اجسام خودداری کنند.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه افراد نباید تنها در بلندکردن اجسام وزن آن را در نظر بگیرند، اظهار کرد: بلندکردن مکرر اجسام‌ سبک نیز به همان اندازه بلندکردن اجسام سنگین آسیب‌رسان است و دیسک‌ کمر و لیگمان‌های اطراف آن را دچار آسیب می‌کند.

عزیزیان شکستگی مفصل‌ ران و مچ دست را نیز یکی از شایع‌ترین عوارض خانه‌ تکانی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از زنان خانه‌دار بدون اینکه بدن آنها آمادگی لازم را داشته باشد، بدون رعایت نکات ایمنی از پله و چهارپایه استفاده کرده و بسیاری از آنها بر اثر سقوط دچار شکستگی می‌شوند.

وی با توصیه به اینکه افراد باید تا حد ممکن از رفتن بر روی پله و چهارپایه خودداری کنند، اظهار کرد: توصیه ما این است برای این کار حتما از پله‌های مطمئن استفاده شود و این کار تا حدممکن به افراد چابک و دارای آمادگی جسمانی سپرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha