چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 139857

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز بارش‌های پراکنده باران در تهران آغاز می‌شود، گفت: به سبب وزش باد شدید در جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گرد و خاک در این منطقه خواهیم بود.

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز بارش‌های پراکنده باران در تهران آغاز می‌شود، گفت: به سبب وزش باد شدید در جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گرد و خاک در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، کبری رفیعی درباره شرایط جوی کشور طی روزها‌ی آینده، با اشاره به ورود و فعالیت سامانه بارشی جدید به کشور اظهار داشت: امروز یک سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارندگی در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه بارندگی در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود، افزود: فردا نیز شاهد بارش باران و برف در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شرق کشور می‌شویم.

وی همچنین با اشاره به کشیده شدن گستره بارندگی‌ها طی روز جمعه به نوار شمالی کشور، گفت: فردا به سبب شدت گرفتن وزش باد در جنوب غرب کشور، بروز پدیده گرد و خاک در این منطقه دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا همچنین آب‌های خلیج فارس به دلیل افزایش سرعت وزش باد مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه آسمان کلانشهر تهران امروز کمی ابری پیش‌بینی می‌شود، گفت: انتظار می‌رود که از ساعت‌های بعد از ظهر بر میزان ابرناکی آسمان پایتخت افزوده و بارش‌های پراکنده باران در این کلانشهر آغاز شود.

وی با اعلام اینکه شرایط جوی تهران طی دو روز آینده به همین شکل خواهد بود خاطرنشان کرد: بارندگی در ارتفاعات پایتخت به شکل برف رخ می‌دهد ضمن آنکه از فردا وزش باد نیز در این شهر آغاز می‌شود که موجب کاهش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره نوسانات دمایی تهران نیز گفت: روند دمای هوای تهران طی روزهای آینده به شکل کاهشی نخواهد بود به طوری که دمای هوای این کلانشهر حدود یک درجه سانتی‌گراد تا پایان هفته جاری افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha