زیر بهداشت گفت: اطمینان خاطر دارم دستاوردهای سفر به ژاپن می تواند در اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت مفید و موثر باشد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: اطمینان خاطر دارم دستاوردهای سفر به ژاپن می تواند در اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت مفید و موثر باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی پس از بازگشت از سفر دو روزه خود به کشور ژاپن و در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: این سفر به دعوت دولت ژاپن، وزیر بهداشت و رفاه این کشور و رییس بخش بازرگانی ژاپن انجام شد.

به گفته هاشمی، در کشور ژاپن، تفاهم نامه ای با وزیر بهداشت و رفاه ژاپن امضا شد که در قالب آن مقرر شد کارگروه مشترکی از هر دو کشور تشکیل شود که بتواند راه های ارتقاء و توسعه همکاری های مشترک را فراهم کند.

نشست با صاحبان صنایع دارویی و پزشکی ژاپن

هاشمی با بیان این که ملاقاتی خصوصی درباره همکارهای مشترک با رییس جترو داشتیم، گفت: در این ملاقات موانع سرمایه گذاری دو طرف بررسی شد تا در آینده بتوان مشکلات موجود را هم برای تجار ایرانی و هم تجار ژاپنی برطرف کرد و از این پس دو کشور بتوانند همکاریهای خود را در حوزه سلامت توسعه داده و در زمینه های بهداشتی و پزشکی تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

او با اشاره به این که در این جلسه سرمایه گذاران و شرکت های بنام ژاپنی، نمایندگان صنوف مرتبط، رییس اتحادیه شرکت های دارویی و رییس اتحادیه شرکت های تجهیزات پزشکی شرکت کردند، گفت: امکانات ژاپن در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بررسی شد. ضمن این که پیشرفت ها و نیازهای ایران در این حوزه ها مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک تبادل نظر شد.

هاشمی ادامه داد: هیات همراه ایرانی در این سفر دو روزه، از کمپانی های تجهیزات پزشکی بزرگ ژاپن نظیر توشیبا و شیماتسو و از تعدادی از بیمارستان های ژاپن بازدید داشتند.

وزیر بهداشت  با اشاره به دعوت از وزیر بهداشت و رفاه ژاپن برای سفر به ایران و ابراز تمایل او به انجام هر چه زودتر این سفر، اظهار امیدواری کرد: با توجه به طرح تحول سلامت اطمینان خاطر دارم در سالی که پیش رو است کارهای بسیاری انجام خواهد شد و در این خصوص دستاوردهای سفر به ژاپن می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

همچنین همکاری در زمینه درمان، آموزش، بهداشت، دارو و تحقیقات نیز از موارد دیگری بود که دو مقام عالی رتبه بهداشتی دو کشور در این سفر به آن تاکید داشتند.

گفتنی است، این سفر که با هدف توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه سلامت صورت گرفت، وزیر بهداشت، با رییس کل سازمان تجارت خارجی، رییس بنیاد صلح ژاپن نیز دیدار و گفت وگو کرد و در سمینار تجاری پزشکی ایران و ژاپن سخنرانی نمود. در این سفر رییس سازمان غذا و دارو و رییس شورای فناوری وزارت بهداشت، هاشمی را همراهی کردند و همچنین هیات همراه وی از چند شرکت بزرگ تولیدکننده تجهیزات پزشکی و تعدادی بیمارستان بازدید به عمل آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    اقای هاشمی کاش دستمزد پرستاران زاپن را وخدماتی که ارایه میدهند وفاصله دستمزد انها را با پزشکان شان به عنوان ره آورد سفر برای ما وخوانندگان میگفتید ایا انها هم حقوق پایه اداره کار میگیرند ووزیرشان به انها زیاده خواه میگوید