حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون، 19 درصد درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

کاهش 19 درصدی ورودی سدهای بزرگ کشور/ تابستان سخت در انتظار تامین آب

سلامت نیوز:حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون، 19 درصد درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،از ابتدای سال جاری حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور به هشت میلیارد و 630 میلیون مترمکعب رسیده است.

میزان ورودی سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته 10 میلیارد و 640 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

همچنین میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، 9 میلیارد و 240 میلیون مترمکعب گزارش شده که درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، تغییر چندانی نداشته است.

براساس این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون با 3.4 درصد کاهش درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 19 میلیارد و 720 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در زمان مشابه سال گذشته، معادل 20 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گزارش شده بود که این موضوع نشان‌می‌دهد تابستان آینده برای تامین آب کشور، به خصوص برای پایتخت سال سختی خواهد بود.

ظرفیت کلی مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47.4 میلیارد مترمکعب است که بر این اساس درصد پر بودن این مخازن در زمان حاضر 40 درصد گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    ای باباا ا ا ا ‍!!!! همش تهدید ! همش استرس !!! از اول کج چیندین تا ثریا کج میره ........ این همه لوله میذارن گاز و نفت از این سر دنیا میدن اون ور دنیا ُ یه لوله بزار آب و از کشورهایی که پر آبن بگیرو تموم کن دیگه...... هی تشنج میدین تو مردم....