با استفاده از فناوری نانو تكنولوژی در زمینه ساخت ایمپلنت‌های دندانی، دوره بی دندانی از 6 ماه به یك ماه كاهش پیدا كرده و در مواردی حذف شده است.

دكتر مجید ناصر خاكی، دبیرعلمی هشتمین كنگره بین‌المللی پرستودنتیست‌های ایران در مراسم افتتاحیه این كنگره با بیان این مطلب گفت: بی‌دندانی كوتاه مدت مشكل بزرگی در درمانهای متكی بر ایمپلنت تلقی شده و در دوره‌ای كه ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فك بیمار قرار داده شده و منتظر برقراری اتصال قوی آنها به فك هستیم، امكان قرار دادن روكش روی آنها وجود ندارد كه این امر مشكلات عدیده‌ای را برای بیماران ایجاد می‌كند كه خوشبختانه امروزه با پیشرفت‌های روز افزونی كه در تكنولوژی ساخت ایمپلنت‌های دندانی ایجاد شده، این دوره بی دندانی كوتاه‌تر و در مواردی می‌توان آن را به طور كامل حذف كرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: در سطح ایمپلنت‌های جدید با استفاده از تكنولوژی نانو تغییراتی اساسی ایجاد شده كه توانایی آنها را در اتصال به فكر بیمار به صورت شگفت انگیزی ارتقا داده و این كیفیت اتصال، اجازه كوتاه كردن و حتی حذف دوره بی دندانی را برای بیمار فراهم كرده است.

یادآور می‌شود، هشتمین كنگره بین‌المللی انجمن پروستودنتیست‌های ایران و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد و تجهیزات دندانپزشكی خاورمیانه (میدك) به مدت سه روز از 20 تا 22 آذرماه در هتل المپیك تهران برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha