پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 139902

بهترین وقت برای ورزش کردن چه زمانی است؟ پاسخ به این سوال به شرایط شخصی و همچنین نحوه برنامه ریزی برای ورزش منظم ارتباط دارد. با این حال ورزش صبحگاهی فواید زیادی دارد و توصیه می شود در صبح ورزش کنید.

منفعت‌های ورزش صبحگاهی

سلامت نیوز: بهترین وقت برای ورزش کردن چه زمانی است؟ پاسخ به این سوال به شرایط شخصی و همچنین نحوه برنامه ریزی برای ورزش منظم ارتباط دارد. با این حال ورزش صبحگاهی فواید زیادی دارد و توصیه می شود در صبح ورزش کنید.

1-حفظ برنامه روزانه آسان تر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ورزش صبحگاهی باعث می شود به برنامه ورزشی روزانه خود مقیدتر باشید.در واقع، بررسی ها نشان می دهد، ۹۰درصد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند صبح ها برای ورزش خود وقت می گذارند.

2-در طول روز خلق و خوی بهتری خواهید داشت

ورزش حتی به مدت کوتاه در صبح باعث آزادسازی آندروفین ها در بدن می شود که خلق و خو را بهبود می بخشد و با استرس مقابله می کند. در این شرایط درطول روز لبخند به لب خواهید داشت.

3-راحت تر از خواب بیدار می شوید

اگر هر روز صبح در یک ساعت ورزش کنید، بدن به این برنامه عادت می کند و حتی قبل از بیدار شدن، شروع به آماده شدن می کند بدن به قدری به این برنامه عادت می کند که بدون نیاز به ساعت از خواب بیدار می شوید و احساس نیاز به ورزش کردن پیدا می کنید.

4-از صبحانه خوردن لذت بیشتری می برید

ورزش در صبح، اشتها را باز می کند. ورزش کردن و خوردن یک صبحانه سالم، انگیزه را برای انجام کارها بیشتر می کند.

5-استرس کمتری در محل کار خواهید داشت

ورود به دفتر کار، چک کردن ایمیل ها و برنامه کاری روزانه می تواند استرس آور باشد اما افرادی که اول صبح ورزش می کنند می گویند که احساس آرامش بیشتری دارند.

6-صبح با اشتیاق به سراغ کارها خواهید رفت

خیلی از افراد، با علاقه برای ورزش کردن از خواب بیدار می شوند.این افراد قبل از شروع روز، احساس می کنند که کاری انجام داده اند.

7-ورزش صبح، سوخت و ساز را افزایش می دهد

سوخت و ساز بدن میزان مصرف انرژی را تنظیم می کند. ورزش صبحگاه، روند سوخت و ساز را افزایش می دهد.

8-قدرت مغز را تقویت می کند

محققان ثابت کرده اند که ورزش قدرت مغز را تا ۱۰ ساعت تقویت می کند. بنابراین ورزش صبحگاهی کمک می کند تا بتوانید با مشکلات راحت تر کنار بیایید.

9- در طول روز کمتر پرخوری خواهید کرد

ورزش در صبح باعث می شود در طول روز غذای کمتری بخورید. آندروفین هایی که هنگام ورزش آزاد می شود باعث کاهش اشتها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha