دکتر هاشمی گفت: به قضاوت های بی اساس اهمیتی نخواهم داد، چرا که معتقدم نباید رضایت یک ملت را فدای رضایت جامعه کوچکی از منتقدین نمود.

بیمه‌ها خطر مهم طرح تحول سلامت هستند

سلامت نیوز:دکتر هاشمی گفت: به قضاوت های بی اساس اهمیتی نخواهم داد، چرا که معتقدم نباید رضایت یک ملت را فدای رضایت جامعه کوچکی از منتقدین نمود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سید حسن هاشمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه، اجرای هر برنامه ملی مخالفان و موافقانی دارد، گفت: متاسفانه در این خصوص مخالفین صریحا مخالفت خود را اعلام نمی‌کنند بلکه در قالب نقد آن هم از نوع مخرب و غیرمنصفانه سعی دارند که اجرای برنامه را از مسیر خود منحرف کنند بنابراین نباید اجازه دهیم که حاشیه ها ما را از هدف اصلی که خدمت به مردم و رضایت الهی است دور کند.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه، اظهار لطف و قدرشناسی آیت الله صافی گلپایگانی که در حضور رییس جمهوری نسبت به اقدامات تیم سلامت داشتند، موجب قوت قلب همه همکارانم در وزارت بهداشت است، افزود: در جلسه‌ای که در ماه مبارک رمضان در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان فعالیت و خدمات تیم سلامت را مصداق عمل صالح و بهشتی شدن تشبیه کردند.

باید وعده‌های رییس جمهوری به مردم را محقق کنیم

وزیر بهداشت تاکید کرد: نباید با گرفتار شدن به حاشیه‌ها زمان را از دست بدهیم بلکه باید کمک کنیم تا وعده‌هایی که شخص رییس جمهوری در خصوص این حوزه به مردم داده‌اند، محقق شود چرا که من تصور نمی کنم تا به حال کسی در چنین جایگاه و مسئولیت اجرایی نسبت به حوزه سلامت تا این حد توجه کرده باشد.

وی در ادامه افزود: بیشتر آسیب‌ها از ناحیه افراد کج فکری است که سال‌های متمادی از تریبون‌های عمومی با حرف‌های عامه پسند و بی‌خاصیت سعی در ایجاد اختلال در برنامه‌هایی که نفع آن به مردم می‌رسد داشته اند.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه، تعصب حرفه‌ای نسبت به شغل پزشکی ندارم، گفت: کدام گروه را می‌توانید ببینید که بیشتر از جامعه پزشکی توانسته خدمت کند. پزشکان و گروه‌های مختلف پزشکی، بی‌منت، دانش و سرمایه خودشان را در اختیار مردم می‌گذارند.

بیمه‌ها خطر مهم طرح تحول سلامت هستند

وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمه‌ها خطر مهم طرح تحول هستند و اگر حمایت‌ها کم یا متوقف شود و تکلیف قانونی تجمیع صندوق‌های بیمه اجرا نشود این طرح آسیب جدی خواهد دید و متاسفانه وجود برخی رودربایستی‌ها در اداره کشور دامنگیر بخش پزشکی هم شده است.

وی افزود: بیمه‌ها خریداران خدمات هستند که در گذشته هم تخلفاتی را انجام می‌دادند نظیر تاخیر در پرداخت‌ها و یا کوچک سازی بسته‌های خدمتی که زمینه را برای دریافت‌های غیرقانونی فراهم می‌کردند و موجب افزایش پرداختی از جیب مردم شدند.

به گفته دکتر هاشمی مسئله دیگری که موجب نارضایتی جامعه پزشکی در گذشته می‌شد این بود که، علیرغم افزایش تورم در سال‌های قبل، میزان پرداختی به کارمند و کارگر افزایش سالانه خود را داشت اما قیمت خدمات پزشکی ثابت بود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در خصوص اولویت دادن به مسئله بهداشت، کسانی که ایراد گرفتن را پیشه کرده‌اند اگر ما اجرای طرح تحول را با اولویت بهداشت هم آغاز می کردیم باز هم موردی را در حوزه درمان پیدا می کردند که مورد نقد قرار دهند. اما اینکه الان ما گرفتار درمان مردم هستیم، سوالی است که باید مسئولینی که سال‌ها قبل متولی سلامت مردم بوده‌اند و به بحث بهداشت بی‌توجهی کرده‌اند پاسخ دهند.

بهداشت و درمان تفکیک ناپذیرند

به گفته دکتر هاشمی، اشتباه دیگر این است که بحث درمان و بهداشت را منفک از هم بدانیم مثلا در حوزه سلامت دهان و دندان بحث بهداشت و درمان جدا نشدنی هستند چرا که هم باید بهداشت و پیشگیری آموزش داده شود و هم دندان‌های پوسیده درمان شوند.

وی افزود: فعالیت مراکز بهداشتی بدون توجه به درمان شدنی نیست. در کشور برای نخستین بار شهرهای زیر 20 هزار نفر مرکزی وجود ندارد که پزشک نداشته باشد و ما افتخار می کنیم که در شهرهایی مثل زابل و میرجاوه، مردم از خدمات سلامت بهره‌مند می‌شوند. توزیع واکسن، مکمل‌ها برای زنان باردار و افزایش داروها به 400 قلم از دیگر اقدامات مهم در مراکز بهداشتی مناطق محروم است.

حوزه بهداشت فراموش شده نیست

وزیر بهداشت تاکید کرد: حوزه بهداشت فراموش شده نیست و صرف نظر از اینکه اعتبارات آن هم از آذرماه رسید باید اذعان کنم که انجام چند کار مهم بطور همزمان در هیچ حوزه‌ای مقدور نیست و نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت.

دکتر هاشمی در خصوص مشکلات بخش بهداشت و درمان قم عنوان کرد: همین بیمارستان هزار تختخوابی بعد از 20 سال اولین بیمارستان می‌شود که احداث خواهد شد البته یکی دو مورد که بیمارستان هزار تختخوابی در کشور داریم، بیمارستان های جامعی نیستند. امیدواریم به همت خیرین در خود استان قم 3 بیمارستانی که شروع شده به زودی به بهره‌برداری برسد. بنابراین باید قبول کرد که در قم امکانات هست اما باید از مسیر صحیحش رفت تا بتوان به نحو احسن از آنها استفاده کرد.

تقابل پزشکان با پرستاران، اهداف سیاسی را دنبال می‌کند

وزیر بهداشت در خصوص مشکلات پرستاران گفت: کمبود‌‌ها و مشکلاتی در حوزه پرستاری داریم اما بخش عمده مشکلات این حوزه کار سیاسی است که سعی دارند پزشکان و پرستاران را مقابل هم قرار دهند.

دکتر هاشمی تصریح کرد: تا آخر امسال به پرستاران توجه خوبی خواهد شد و با شیوه پرداخت عملکردی حقی از کسانی که زحمت بیشتری می‌کشند تضییع نخواهد شد.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت بهداشت یکی از محروم ترین وزارتخانه‌هاست و حقوق کارکنان وزارت بهداشت در رده 11 نسبت به کل کارمندان دولت قرار دارد.

در مورد جان و سلامت مردم با کسی شوخی نداریم

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر خودتان برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی استان خود پیش قدم شوید ما آماده‌ایم که اختیارات را واگذار کنیم چرا که بارها گفته‌ام در مورد جان و سلامت مردم با کسی شوخی نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من با خدا عهد کرده‌ام و به قضاوت‌های بی‌اساس، اهمیتی نخواهم داد چرا که معتقدم نباید رضایت یک ملت را فدای رضایت جامعه کوچک منتقدین کرد.

وی اظهار امیدواری کرد، در سایه توجهات ولی عصر کاری که در حوزه بهداشت و درمان مردم شروع شده در باقیمانده دولت یازدهم با سرعت بیشتری دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    25 0
    1_آقای هاشمی میگویید کدام گروه مثل پزشکان خدمت کرده اند؟ بله ولی مزد زحماتشان را طوری گرفته اند که در دنیا نظیر ندارد(از لحاظ معنوی ومخصوصا مادی خودتان بهتر میدانید مرفه ترین قشر جامعه ایران پزشکان هستند 2_گفتید سالهای قبل حقوق همه اضافه میشد وپزشکان خیر این دروغ بزرگی است پس این افزایش هرساله تعرفه های پزشکی چه بوده؟این مورد رامردم قضاوت کنند درضمن ماپرستاران گروه کوچکی نیستیم وخواهان عدالت درپرداخت بین تیم درمان هستیم .
  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    23 0
    اقای وزیر حرف مااصلا ربطی به سیاست ندارد ما خواهان عدالت در پرداخت بین تیم درمان هستیم مثل همه دنیا از سلا مت نیوز خواهش میکنم امار علمی دقیق وصحیح از درامد پزشک وپرستار در همه دنیا از ترکیه وعراق گرفته تا اروپا وامریکا منتشر کند تا همه متوجه موضوع شوند
  • پرستار دولتی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    28 0
    جناب وزیر.انتقاد شنیدن هنر است. اگر شما اصرار دارید اعتراض صنفی و به حق پرستاران را با انگ سیاسی زدن خراب کنید یا منتقدان را اقلیت قلمداد کنید و 1دهم یا یک صدم واقعی ببینید،آنوقت از شما باید سوال شود که چرا؟؟؟؟!
  • نسرین ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    24 0
    شیوه پرداخت عملکردی مسخره ست،یکی اینو به جناب وزیر بگه
  • slm ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    17 0
    سلام خدمت آقای دکتر قاضی زاده هاشمی آقای دکتر شما به پرستاران قول اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را دادید و فرمودین در چند بیمارستان به صورت پایلوت اجرا می شود که مشخص شد همچین چیزی وجود خارجی ندارد!! شما فرمودین به قول های خود جامه عمل می پوشانید خب پرستاران منتظر عمل هستند تا حرف!! و همچنین از تریبون ملی اعلام کردین که حداقل حقوق پرستاران 1800/000 هزار تومان خواهد شد که با این سخنان بسیاری از مردم نسبت به پرستاران دید دیگری پیدا کردند در حالی که داریم افرادی که با 20 سال سابقه کار 1500/000 می گیرند البته با کارانه!! خب پس مظلوم ترین قشر پرستاران هستند و کسی هم صدای این فرشتگان سفید پوش را نمی شنود!! آقای دکتر با اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری انقلابی در زمینه سلامت در کشور رخ خواهد داد که شاید سالهای سال هم تکرار نشود! امید است که صدای پرستاران شنیده شود.
  • علی ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    13 0
    با تشکر از سایت سلامت نیوز به نظر وزیر محترم ما دو نوع نقد داریم نقد سازنده و نقد مخرب .نقد سازنده نقدی است که ایشان می کنند و نقد مخرب نقدی است که دیگران می کنند.!؟!
  • پرستار ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    37 0
    فعلاکه وزیرفقط پزشکان رامیبینه وبقیه راپشت گوش انداخته.وتنهابارکاری پرستاران وپیراپزشکان رابالابرده درضمن سالانه به تناسب حق ویزیت پزشکان بالارفته وحقوقشون افزایش یافته کارانه هم براساس درآمدبیمارستانه که همش میره توجیب آقایان دکتر
  • kia ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    18 1
    اقای دکتر هاشمی واقعا اعتقاد دارید پزشکان دانش خود را بی منت در اختیاد مردم قرار میدهند ما که چیز دیگری میبینیم
  • Goli ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    25 0
    اقاي دكتر هاشمي ما اصلا تقابلي با پزشكان نداريم انها همكاران ما هستند و در كنار هم كار مي كنيم ولي أنصاف چيز خوبي است شما چشم پزشكيد و ريز بين به همين دليل مسائل درشت و مشكلات أساسي را نديده أيد!!!!! حداقل كارانه پرستاران ٥٠ هزار تومان و ميانگين دويست هزار تومان است حداقل دويست ساعت در ماه كار مي كنند و حداقل مدرك تحصيلي كارشناس دارند ميانگين كارانه پدثزشكان چهل مليون تومان است با حداكثر پنجاه ساعت كار در ماه و تحصيلات پزشكي عمومي و تخصص بخش عمده اي از درآمد پزشكان مخصوصا در حيطه هاي قلب، جراحي و مراقبتهاي ويژه ناشئ از فعاليتهايي است كه پرستاران انجام داده و به نام پزشكان ثبت شده و هزينه آن را بيمه و مردم مي پردازند اين بخش را به خود پرستاران بپردازيد، مشكل اختلاف حقوق بر طرف مي شود خيلي دنبال راهكار پيچيده نباشيد برخي راهكارهاي ساده كاربردي تَر از فرمولهاي پيچيده تركيبي اضافه كار و كارانه با هم و مرتبط كردن آن با در آمد خالص و ناخالص بيمارستان است
  • محمد ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    29 0
    جناب آقای دکتر هاشمی چرا لقمه ی غذا دور سر مبارکتان میچرخانید؟! چه کسی به طرح نظام سلامت کار داره؟!چه کسی مخالف تعهد خالصانه شما به مردم است؟! چرا عوام فریبی میکنید!؟؟ مثل اینکه شما کلا سخنان پرستاران را گوش نمیدهید و فقط نطق میکنید!! حرف ما این است چرا ما لیوان خالیه خاک گرفته شما بطری آب معدنی !؟!؟ همان گروه قلیل و اندک که میفرمایید ۸۰٪ افرادی را تشکیل میدهند که شما وزارتشان را قبول کردین!! مثل اینکه واقعا باید گفت وزارت پزشکان و درمان کشور!!! جناب عالی بجای اینکه آبی بر آتش باشید هیزمی بر خرمن شدید، مرحبا
  • parastar 115 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    35 0
    جناب اقای دکتر هاشمی لطفا بجای اعلام خبرهایی که خودتون هم میدونید قرار نیست اجرا بشه و منت گذاشتن بر سر جامعه زحمت کش پرستاری، لطفا نسبت به اجرای قانونهایی که سالها تصویب شده اند ولی هنوز اجرا نشده اند اقدام کنید. پرستار از شما چیز زیادی نمیخواد. فقط حق و حقوق ضایع شده خودش را میخواد که سالها و سالها از انها بی بهره بوده پس لطفا بجای اعلام خبرهای کذب و وعده های تو خالی که به نظر فقط برای عوام فریبی هست نسبت به پیگیری حقوق پایمال شده پرستاری اقدام کنید
  • باران ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    30 0
    ا خواهان اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هدتیم
  • علیرضا ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    34 0
    طرح تحول یک سری خوبی ها داشته یسری بدی ها ولی متاسفانه ایشون نمیخواد بدی ها رو ببینه امیدوارم این بدی ها باعث نشه که این طرح شکست بخوره اقای وزیر این قشر کوچیک که میگید منتقد هستن پرستاران و پیرا پزشکان هستن این قشر نسبت به جمعیت ایران کوچیکه ولی توی جمعیت درمان نود و سه درصد هستن شما اگر نتونی عدالت رو حاکم کنی و کارکنان نا راضی باشن این طرح به نتیجه نمیرسه من نخبه نیستم هوش معمولی دارم اقای وزیر شما بگو ایا با منابع انسانی ناراضی میشه کاری کرد؟
  • نادر ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    32 1
    اقای دکتر هاشمی چطوری میتوانی این قدر راحت دروغ بگویی . چطوری میتونی این قدر راحت به قشر پرستار طلم بکنی.؟
  • مجتبی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    27 2
    وزیر محترم فرمودند که تعصب به شغل پزشکی ندارند پس چرا در اجرای طرح تمول پزشکان "تحول سلامت " برای افزایش دستمزد پزشکان تدابیری اندیشیده اند اما برای سایر اعضای تیم درمان هیچ تدییری ندیده اند به یاد داریم که در ابتدای افزایش تعرفه های پزشکی با این سخن که برای بهبود وضع معیشتی پزشکان تعرفه ها افزایش میابد کار خود را توجیه نمودید ایا وضع معیشتی پزشکانی که حداقل دریافتی انها در ماه 20 تا 30 میلیون تومن است از وضع معیشتی پیراپزشکان که دریافتی آنان با حقوق موضفی واضافه کار اجباری 175 ساعته و کارانه به 2300 هزار تومن هم نمیرسد بد تر است ایت باز هم میگویید این نقد مخرب و غیر منصفانه است از اردیبهشت به پرستاران وعده های زیادی داده اید اسفند و فروردین و......را هم خواهیم دید اما تحقق وعده ها را نه! من می خواستم سوالی بپرسم ایا در جامعه رهبر از اکثریت انتخاب نمی شود پس چطور در جامعه بهداشت و درمان که اکثریت ان را پرستار تشکیل می دهد وزیر از اقلیت پزشک انتخاب می شود ایا این لابی قدرت نیست ؟ ما خواهان وزیر پرستار هستیم ، ما خواهان استیضاح وزیر کنونی هستیم.
  • مریم ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    15 1
    واقعا که شمایی که در مقام سیاسی نشسته ای باید مسایل و مشکلات پرستاران رو از دید سیاسی ببینی. کافر همه را به کیش خود پندارد. من پرستار تا زمانی که از پس مشکلات مالی و خستگی های جسمیم برنیام جایی برای سیاسی بازی ندارم........
  • فریده ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    16 1
    چرا دیگه کامنتارو نمیذارین؟ وزیر شما رو هم مجبور کرده اینکارو کنین؟ چقد حق گفتن از کشور ما دوره....
  • پرستار دولتی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    11 1
    سلام.چرا نظرات ردیگه نمایش نمیدین. از شما که رسانه ی شجاع و بیطرفی بودین بعیده!!!لطفا نظراتو نمایش بدین
  • پرستار ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    10 2
    لطفا به مطب پزشكان كه ويزيت شون ٣٣هزارتومان وبيشتر هست برويد ببينيد كدامشون حاضرند بيماري را كه وضع مالي اش خوب نباشد با مبلغ كمتر مثلا نصف به طريق شرافتمندانه ويزيت كنند وبعد درمورد اخلاق پزشكان درايران صحبت كنيد ويا ازهمكار المانيتان شكايت كنيد