سلامت نیوز:جمعی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت “روز درختکاری” با حضور در "پارک شهر" قدیمی ترین پارک پایتخت، به طور نمادین نهال کاشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری ایسنا، زهرا نقی زاده مسئول کانون محیط زیست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می گذارد و پیامدهای زیان باری برای زندگی انسان دارد افزود: متاسفانه امروزه آلودگی هوا به یکی از مهم ترین و حادترین مشکل شهر تهران تبدیل شده است، بنابراین شهروندان می توانند با کاشت نهال، خفط منابع طبیعی در پارک ها و مناطق آزاد، در کاهش این آلودگی و گسترش فضای فیزیکی شهر نقش موثری داشته باشند و آن را برای نسل های بعد حفظ کنند.

وی ادامه داد: امروزه توجه بیشتری به گیاهان به عنوان چاره‌ای بر آلودگی هوا در شهرها، معطوف شده است، چرا که گیاهان طی فرایند فتوسنتز کربن با جذب دی اکسید کربن و تبدیل آن به اکسیژن، بطور طبیعی، کربن اضافی هوا را جذب می‌کنند. همچنین طی فرایند فتوسنتز، برگ درختان سایر مواد شیمیایی مانند اکسیدهای نیتروژن، آمونیوم تولید شده در هوا، بخشی از دی اکسید گوگرد و ازن که مولد قسمتی از مشکلات مه آلودگی و اثرات گلخانه‌ای هستند را از محیط خارج می‌کند.

مسوول کانون محیط زیست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران بیان کرد: درختان همچنین به طور غیر مستقیم، از طریق ذخیره انرژی بر کیفیت هوا تاثیر می‌گذارند و درختانی که به منظور ایجاد سایه بر منازل کاشته شده اند، می‌توانند در خنک کردن هوا موثر هستند و فضای شهری را زیباتر می کند.

نقی زاده با بیان اینکه فضای سبز باعث آرامش روحی انسان و کاهش ضربان قلب در فرد می شود افزود: درخت باعث کاهش گرمای پوست در انسان و کاهش آلودگی صوتی در شهر می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مراسم توسط کانون محیط زیست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: اولین برنامه این کانون با حضور 20 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز درختکاری و کاشت نهال در پارک شهر تهران انجام شده است و این کانون سلسه برنامه های در راستای محیط زیست پاک و شهر سالم برگزار خواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha