کاهش 25درصدی بیماری ها ،با توسعه شبکه بهداشتی کشور

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آغاز برنامه توسعه شبکه بهداشتی در شهرها به صورت آزمایشی گفت: توسعه شبکه های بهداشتی در شهرهای زیر 50 هزار نفر آغاز شده است.


به گزارش سلامت نیوز رسول خضری در گفت و گو با خبرگزاری پانا، با بیان اینکه شبکه بهداشتی باید در کلانشهرها نیز توسعه پیدا کند، اظهار داشت: در شبکه های بهداشتی اطلاعات بیماری ها و تناسب آن با بیماران ثبت می شود و اگر این شبکه ها در اختیار نباشد نمی توان سیمای بیماری ها را در کشور به طور دقیق ترسیم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در شبکه های بهداشتی، کاردان ها و کارشناسان علوم پزشکی مستقر خواهند شد که در نهایت جمعیت تعریف شده ای را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می دهند، در واقع این طرح در شهرهای زیر 20 و 50 هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد و هم اکنون اجرای آزمایشی آن از هفته گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در واقع با توسعه شبکه بهداشتی کشور و زیرساخت های موجود و با وجود مراکز تحقیقاتی، 25 درصد بیماری ها کاهش پیدا می کند.

 طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت امسال با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در سراسر کشور آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha