عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل زباله در بسیاری از شهرهای شمال کشور، گفت: جنگل های سرسبز این منطقه در معرض تهدید و خطر ناشی از دفن غیراصولی زباله قرار دارند.

زباله جنگل های سرسبز شمال را تهدید می کند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل زباله در بسیاری از شهرهای شمال کشور، گفت: جنگل های سرسبز این منطقه در معرض تهدید و خطر ناشی از دفن غیراصولی زباله قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا شمس الله شریعت نژاد در یادواره سرداران و 183 شهید شهرستان عباس آباد در غرب مازندران، افزود: زباله و دفع غیراصولی آنها در جنگل ها تبعات زیست محیطی برای طبیعت زیبای شمال و مردم دارد، به گونه ای که آب آشامیدنی مردم را آلوده کرده است.


وی همچنین با اشاره به اینکه مسایل غرب مازندران نیاز به نگاه ملی و ویژه دارد، اظهارداشت: به جز این نمی توان نسخه دیگر مدیریتی برای آن تجویز کرد. 
شریعت نژاد در ادامه با اشاره به حضور میلیون ها مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستان در منطقه غرب مازندران، گفت: ترافیک یکی از مشکلات اصلی مردم این منطقه در ایام تعطیلات است. 


نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس با اشاره به خسارت برف سال گذشته و با تقدیر از مساعدت های دولت تدبیر و امید برای حل این مشکلات، همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات را مطلوب ندانست و گفت: برف سال گذشته مانند یک زلزله آسیب وارد کرد، اما دولت با حسن نیت اعتباراتی را برای جبران خسارت ها در نظر گرفت.


وی افزود: نامهربانی بانک ها و فقدان تعامل آنها با مردم برای جبران خسارت، مانع کار است. 70 درصد معیشت مردم این مناطق از محصولات باغی است و امسال بسیاری از کشاورزان محصولی ندارند و کار بزرگ دولت برای حمایت از این اقشار با بی توجهی بانک ها به نتیجه مطلوب نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha