شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 140012

تغییرات آب و هوایی و افزایش ولع برای خوردن غذاهای بین راهی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارشی در هنگام مسافرت است.

سلامت نیوز:  تغییرات آب و هوایی و افزایش ولع برای خوردن غذاهای بین راهی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارشی در هنگام مسافرت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، دکتر «جیمز لی» متخصص گوارش از بیمارستان «جوزف سنت» در کالیفرنیا می‌گوید: ابتلا به اسهال ناشی از یک ویروس معده در طول مسافرت بسیار شایع است. او می‌گوید: بیماری‌های زیادی مانند «کرون» و «کولیت» موجب ایجاد علایمی مانند از دست دادن آب بدن، تب، خون در مدفوع، درد و تهوع شدید و استفراغ می‌شوند.

دکتر «لی»، بهترین مواد غذایی برای درمان اسهال عفونی را موز، برنج، سیب زمینی و نان توصیه می‌کند. همچنین بلغور جو دوسر، سیب زمینی آب پز، بیسکویت نمک دار، مرغ پخته و بدون پوست در فهرست درمان اسهال عفونی قرار می‌گیرند.

خوردن آب نبات، آدامس حاوی سوربیتول و دیگر شیرین‌کننده‌های مصنوعی که قابل هضم نیستند و برخی از غذاهایی را که موجب گاز و نفخ شکم می‌شوند مانند پیاز، کلم بروکلی، لوبیا و لبنیات نیز اسهال تشدید می‌کنند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha