سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پاکدستی را خط قرمز مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی دانست و گفت: در این سازمان با تخلفات مالی بدون اغماض برخورد می‌کنیم. در حوزه درمان با دریافت زیرمیزی و در حوزه بیمه‌ای نیز با تخلفات مالی بدون اغماض و مطابق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، از برنامه‌ریزی برای ارتقاء خدمات این سازمان در سال آینده خبر داد و گفت: در سال آینده زمینه برای ارائه خدمات درمان بستری رایگان به مستمری بگیران تأمین اجتماعی در مراکز دانشگاهی فراهم می‌شود و برای مسکن امید نیز 200 میلیارد تومان توسط سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

دکتر نوربخش گفت: ساختمان بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قائم‌شهر و شیراز مربوط به قبل از انقلاب هستند که برای احداث ساختمان‌های جدید برای این بیمارستان‌ها در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستیم و امیدواریم در سال آینده شاهد آغاز عملیات احداث ساختمان‌های جدید در این شهرها باشیم.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی محل خدمت به اقشار گوناگون جامعه است و مدیران و کارکنان این سازمان همه تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و افزایش رضایتمندی و امید آنان بکار می‌گیرند.

دکتر نوربخش رسیدگی به مسائل بیمه شدگان و ارتقاء خدمات را راهبرد اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: ما در سازمان تأمین اجتماعی به دنبال مسائل سیاسی و تبلیغاتی نیستیم و در تأمین اجتماعی یک باند سیاسی حاکم نیست.

دکتر نوربخش افزود: این درک باید در جامعه بوجود آید که تأمین اجتماعی یک نهاد تخصصی است و به نوعی در سازمان عمل می شود که راهی برای ورود مسائل حاشیه ای بوجود نیاید. ما این کار را با برنامه انجام می‌دهیم و سازمان را وارد این مسائل نمی کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمانی با گردش مالی حدود 90 هزار میلیارد تومان باید دارای انظباط مالی دقیق باشد و چنین مجموعه‌ای برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان و ذینفعان، که نیمی از جمعیت کشور هستند از همکاران پاکدست و متخصص بهره‌مند است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه هزینه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری به طور میانگین ماهیانه 3400 میلیارد تومان بوده است که منابع این تعهدات و هزینه ها نیز توسط سازمان فراهم شده است، گفت: در سال 93 دو اتفاق افتاد که باعث بهبود خدمات به جامعه و بهره‌مندی اقشار گوناگون شد و البته هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را به طور چشم گیری افزایش داد.

وی افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان و اجرای طرح تحول نظام سلامت را عوامل اصلی افزایش هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال 93 برشمرد و ادامه داد: بیش از 2200 میلیارد تومان در هر ماه بابت مستمری بازنشستگان هزینه می شود و ماهیانه 550 میلیارد تومان برای خرید خدمت به مراکز درمانی طرف قرار داد می‌پردازیم. 550 میلیارد تومان نیز در مراکز درمانی ملکی هزینه می‌شود.

دکتر نوربخش اظهار داشت: برای عیدی بازنشستگان نیز در سال جاری 1340 میلیارد تومان اختصاص یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha