روانشناسان تاكید كردند: تماشای فیلم‌هایی كه صحنه‌های خشن،‌ درگیری و جنایت دارد،‌ كودكان و نوجوانان را پرخاشگر و تندخو می‌كند.

تاثیر دیدن فیلم‌های خشن به حدی است كه نوجوانان را ترغیب می‌كند تا برای ارضای تمایلات خود حتی دست به اسلحه بزنند و یا این صحنه‌های خشن در فیلم‌ها را خودشان به نمایش بگذارند.

در این مطالعه جدید یك روانشناس هندی، روی 1000 دانش آموز از مدارس خصوصی آزمایش و بررسی‌هایی را انجام داده است. وی در چندین شهر از جمله دهلی و حواشی آن تحقیقات خود را ادامه داده است.

به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیق نشان داد كه بیشتر كودكان و نوجوانان در گروه‌های سنی بین 14 تا 17 سال تمایل زیادی به تماشای فیلم‌های جنایی و خشن دارند و علاوه بر این دیدن این صحنه‌ها روی رفتارهای آنها نیز تاثیر منفی می‌گذارد و آنها را پرخاشگر و تندخو می‌كند. حدود 45 درصد از پسران مورد مطالعه اظهار داشتند كه ناچار هستند به دیگران آسیب برسانند در حالی كه این احساس در 32 درصد دختران وجود دارد.

از سوی دیگر حدود 35 درصد از پسران احساس می‌كنند كه با نشان دادن زور و یا شلیك كردن به سوی دیگران می‌توانند دوستان بیشتری پیدا كنند كه این رقم در بین دختران 24 درصد است.

نوجوانان تصور می‌كنند با این فرهنگ رفتاری پرخاشگری می‌توانند توجه دیگران را بیشتر به خود جلب كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha