معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه تبیین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت در اصفهان گفت: بیشترین حجم کار بیمارستان ها بر دوش پرستاران است و از ابتدای سال 94 مشکلات پرستاران را با جدیت پیگیر هستیم.

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه تبیین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت در اصفهان گفت: بیشترین حجم کار بیمارستان ها بر دوش پرستاران است و از ابتدای سال 94 مشکلات پرستاران را با جدیت پیگیر هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، جلسه تبیین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت با حضور دکتر آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، دبیر ستاد تحول  نظام سلامت در اصفهان، انجمن های  علمی تخصصی، روسای مراکز درمانی دولتی، خصوصی وتأمین اجتماعی و هیئت رئیسه نظام پرستاری اصفهان چهارشنبه  گذشته  در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

دکتر محمد آقاجانی در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: طرح تحول نظام سلامت علاوه بر داشتن دستاوردهای زیاد، مردم  را با بخشی از حقوق اجتماعی خودشان آشنا کرد.

وی میزان رضایت مندی مردم از این طرح را 83 درصد عنوان کرد و افزود: طرح پرداخت  مبتنی بر عملکرد زمینه عدالت را به طور نسبی بین کارکنان بیمارستانها فراهم می کند و این یک روش جامع و مترقی است که شش ماه  کار کارشناسی شده  توسط صدها نفر با تجارب داخلی و بین المللی دارد و تا پایان خرداد به طور آزمایشی اجرا می شود و بعد از آن یک بازنگری اورژانسی صورت می گیرد و کارکنان بسته به  تلاشی که می کنند درآمد می گیرند و بین بخش های دشوار و کمتر دشوار تفاوت خواهد بود و ممکن است درآمد ها تا سه برابر افزایش یابد.

وی در مورد راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی گفت: در حال حاضر با کمبود شدید پرستار مواجه هستیم و مجوزی از طرف دولت  برای استخدام دولتی نداریم و بیشترین حجم کار بیمارستان ها بر دوش پرستاران است.

وی افزود: در روش بکارگیری نیروهای شرکتی استقبال آنچنانی نشد و یکی از راهکارهای رفع کمبود نیروی انسانی هیئت امنایی شدن بیمارستان ها است.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای سال 94 مشکلات پرستاران را با جدیت پیگیر هستیم و ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشکده های پرستاری دو برابر خواهد شد و 10 هزار بهیار آموزش خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha