براساس یک مطالعه تاثیر یک نوع انسولین آنالوگ در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که در پنج شهر کشور مورد آزمایش قرار گرفت مطلوب بوده و نتایج خوبی داشته است .

قائم مقام شرکت نوو نور دیسک پارس ، روز جمعه در حاشیه همایش " بررسی نتایج طرح ارتقای دیابت نوع 2 به خبرنگاران گفت: ‌478 بیمار دیابت نوع 2 که در شهرهای تهران ، یزد ، مشهد ، اصفهان و تبریز به مدت شش ماه تحت درمان با این نوع انسولین قرار گرفته بودند از آن اظهار رضایت کردند.
" دکتر هومن فره وشی " با بیان اینکه این طرح تحت نظر 47 پزشک متخصص انجام شده ، افزود: انسولین های آنالوگ به فیزیولوژی بدن نزدیکتر بوده و تاثیر گذاری آنها نسبت به انسولینهای انسانی بیشتر است .
وی همچنین تاکید کرد: ورود این نوع انسولین ها به کشور دلیلی بر کنار گذاشتن انسولین های انسانی نیست و پزشک معالج بیمار دیابتی تشخیص می دهد بیمارش از چه نوع انسولینی استفاده کند.
فره وشی گفت: این نوع انسولین های آنالوگ برای کسانیکه از تزریق وحشت دارند یا سواد کافی برای مخلوط کردن درصد مناسب انسولین را ندارند ، مطلوب است .
وی افزود: طی مطالعات و بررسی های اخیر در کشور مشخص شده که شیوع دیابت 7/7 درصد بوده که با احتساب جمعیت 25 تا 64 ساله کشور ، 2 میلیون نفر بیمار دیابتی در ایران وجود دارد .
این پزشک متخصص با بیان اینکه حدود یک - دوم این افراد از دیابت خود اطلاع نداشتند ، افزود: افزایش شیوع دیابت مرتبط با افزایش سن به طور معناداری در بانوان ایرانی بیشتر بوده است .
فره وشی گفت : براساس این مطالعه بیشترین تعداد افراد دیابتی در گروه سنی 45 تا 54سال قرار دارند و شیوع بالای دیابت در بزرگسالان که در سنین کار هستند یک علامت خطر برای کشورهای در حال توسعه از جمله ایران است .
وی تاکید کرد: از آنجاییکه سن جمعیت ایرانی به سمت جوانتر شدن است در آینده شاهد افزایش شیوع دیابت خواهیم بود که معضل جدی برای آینده کشور است .
فره وشی با اشاره به اظهارات رئیس دانشکده علوم پزشکی تهران که هشدار داده بود ، یک - سوم جمعیت ایارن در معرض خطر چاقی هستند گفت: چاقی از جمله علل ابتلای به دیابت است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha