شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 140050

این روزها فشارهای کاری تأثیر زیادی روی کمر می گذارد.نشستن به مدت طولانی، خم کردن شانه ها، به حالت نادرست خوابیدن و کم تحرکی، شایع ترین علل کمردرد است.

سلامت نیوز:این روزها فشارهای کاری تأثیر زیادی روی کمر می گذارد.نشستن به مدت طولانی، خم کردن شانه ها، به حالت نادرست خوابیدن و کم تحرکی، شایع ترین علل کمردرد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بنابراین با انجام کارهایی از جمله اصلاح حالت نشستن، سالم خوردن و ورزش منظم می توان از درد قسمت تحتانی کمر پیشگیری کرد. علاوه بر این می توان با مصرف ویتامین ها و موادمعدنی نیز این درد را کاهش داد.

ویتامین D

بدن برای تولید سلول های جدید استخوان، نیاز به ویتامین D دارد. این ویتامین برای جذب کلسیم که موردنیاز استخوان است، لازم است. کمبود ویتامین D در بدن می تواند به نرم شدن استخوان منجر شود که در اغلب موارد باعث درد در قسمت تحتانی کمر می شود. ویتامین D در حفظ سلامت کمر موثر است. نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف منظم ویتامین D اسپاسم و درد قسمت تحتانی کمر را کاهش می دهد. ویتامین D به ندرت با داروهای دیگر واکنش نشان می دهد و در نتیجه مصرف آن مشکلی ایجاد نمی کند.

ویتامین C

ویتامین C که اسید اسکوربیک است، در کاهش درد موثر است و همانند ویتامین D، میزان جذب کلسیم را در بدن افزایش می دهد. کلسیم نقش مهمی در استحکام استخوان ها دارد. ویتامین C به روند بهبود شکستگی استخوان کمک می کند. مصرف منظم ویتامین C، خواص زیادی دارد؛ از جمله تقویت سیستم ایمنی در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا.

ویتامین های B

ویتامین Bکمپلکس، گروهی از ویتامین هاست که برای سلامت کلی بدن لازم است. در این گروه، ۳نوع ویتامین درد تحتانی کمر را کاهش می دهد؛ویتامین های B6، B1 و B12. این ویتامین ها در بهبود اعصاب ملتهب موثر است. علاوه بر آن، ویتامین های B6، B1 و B12 اعصاب را تغذیه و تقویت می کند و مانع بروز آسیب دیدگی بیشتر می شود.

ویتامین E

زمانی که قسمت تحتانی کمر ملتهب است، رادیکال های آزاد رها می شود. این رادیکال های آزاد، سمی است و می تواند آسیب برساند زیرا التهاب کمر را افزایش می دهد. ویتامین E که نوعی آنتی اکسیدان قوی است با رادیکال های آزاد مقابله می کند و می تواند درد قسمت تحتانی کمر را کاهش دهد. با مصرف منظم ویتامین E، واکنش آنتی اکسیدان در بدن افزایش می یابد که این امر کمردرد را تسکین می دهد.

کلسیم و منیزیم

وجود این ۲ماده معدنی برای پیشگیری از کمبود کلسیم که به پوکی استخوان منجر می شود، لازم است. کلسیم سازنده و تقویت کننده استخوان هاست و علاوه بر این منیزیم عضله ها و عملکرد عصب را حفظ می کند.

مصرف کافی منیزیم در رفع اسپاسم عضله موثر است و به طور چشمگیری کمردرد را کاهش می دهد. مصرف ویتامین و ماده معدنی علاوه بر کاهش کمردرد، برای سلامت کل بدن نیز مفید است. با اتخاذ برنامه غذایی مناسب و ورزش منظم می توان مانع تکرار درد در قسمت تحتانی کمر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha