عضو کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد: در لایحه بودجه سال 94 اعتباری برای حمایت بیمه ‌ای برای معتادان دیده نشده ‌است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد: در لایحه بودجه سال 94 اعتباری برای حمایت بیمه ‌ای برای معتادان دیده نشده ‌است.


عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه برای درمان اعتیاد نیازمند حمایت سازمان های بیمه ‌گر هستیم، اظهار داشت: در کشور ما اعتیاد را بیماری می دانند، بنابراین طبیعی است که باید برای پوشش حمایتی از بیماران، سازمان های بیمه ای ورود کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تامین هزینه ‌کمپ‌ های ترک اعتیاد باید توسط صندوق های بیمه ای انجام شود، گفت: در بحث تامین اعتبارات مراکز بیمه ‌ای بر اساس نظام سرانه و دریافت حق بیمه خدمات بیمه‌ ای ارائه می کنند، در اینجا لازم است سازمان بیمه سلامت برای معتادان نیز دفترچه بیمه صادر کند این افراد نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نگاه ما به معتادان نگاه درمانی است، افزود: این افراد باید پس از بازگشت به اجتماع از سوی جامعه پذیرفته و با آموختن حرفه های مختلف مشغول فعالیت شوند.

وی ابراز امیدواری کرد تا دولت با تصویب اعتبار لازم برای بیمه ترک اعتیاد، بودجه ای را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد.

 این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اواخر هفته گذشته اعلام کرد: بیش از 30 میلیارد تومان برای بیمه معتادان در بودجه سال آینده اختصاص یافته است تا درمان آنها تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha