شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 140060

کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران، از آغاز اجرای طرح بسیج نوروزی این مرکز خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد آرامش و امنیت خاطر مردم در زمینه‌ سلامت مواد غذایی، به مدت یک ماه و نیم از اول اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 94 با حضور حدود 45 تن از کارشناسان بهداشت محیط اجرا می‌شود.

سلامت نیوز: کارشناس مسئول مرکز بهداشت جنوب تهران، از آغاز اجرای طرح بسیج نوروزی این مرکز خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد آرامش و امنیت خاطر مردم در زمینه‌ سلامت مواد غذایی، به مدت یک ماه و نیم از اول اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 94 با حضور حدود 45 تن از کارشناسان بهداشت محیط اجرا می‌شود.

مهندس طاهره آزمون در گفت‌وگو با ایسنا، اشاره‌ای به برنامه بسیج نوروزی شبکه بهداشت و درمان جنوب کرد و افزود: همه‌ ساله در طول تعطیلات نوروزی عده کثیری از هم‌میهنان به شهرهای مختلف سفر می‌کنند، به‌طوری‌ که حجم سفرهای بین‌ شهری در این مدت تا حدود چند صد برابر افزایش می‌یابد که علاوه بر افزایش چشمگیر مسافرین در مسیر جاده‌ها، ساختار جمعیتی برخی شهرها نیز دچار تغییرات وسیع می‌شود که نیاز به دریافت خدمات و امکانات مختلف از جمله غذا، وسیله نقلیه، محل اقامت، تفریحگاه، آب آشامیدنی، محل عبادت و ... دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسافران برای رفع نیازهای خود به رستوران‌ها، محل‌های تهیه و عرضه مواد غذایی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمان‌پذیرها، مساجد، زیارتگاه‌ها، پایانه‌ها در مسیر راه‌ها و داخل شهرها مراجعه می‌کنند. بنابراین عدم رعایت موازین بهداشت محیطی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب، بهداشت اماکن عمومی، ابزار کار، بهداشت فردی شاغلین در اماکن، مراکز و محل‌های مورداستفاده این حجم عظیم مسافرین نوروزی، موجب بروز مخاطرات جدی برای انسان، شیوع اپیدمی‌ها و مسمومیت‌های غذایی سنگینی می‌شود.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: طرح بسیج نوروزی این مرکز باهدف ایجاد آرامش و امنیت خاطر مردم در زمینه‌ سلامت مواد غذایی به مدت یک ماه و نیم از اول اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 94 با حضور حدود 45 تن از کارشناسان بهداشت محیط به‌صورت تمام‌ وقت در ایام تعطیل و غیر تعطیل از ساعت 8 صبح تا ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان باید ضمن همکاری با مأموران بهداشت محیط که در قالب تیم‌های دو و سه‌ نفره به گشت‌زنی و نظارت بر اماکن یادشده می‌پردازند، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به شماره تلفن گویای ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha