شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 140084

کهیر سرد یک اختلال پوستی است که اشخاص مبتلا به آن به سرما آلرژی پیدا می‌کنند و دچار علائمی از قبیل خارش، تورم، قرمزی و ... می‌شوند.

سلامت نیوز: کهیر سرد یک اختلال پوستی است که اشخاص مبتلا به آن به سرما آلرژی پیدا می‌کنند و دچار علائمی از قبیل خارش، تورم، قرمزی و ... می‌شوند.

دکتر فرهاد مستوفی در گفت‌و‌گو با آنا درباره «کهیر سرد» گفت: کهیر سرد یک اختلال پوستی است که در هنگام مواجهه فرد با سرما موجب بروز خارش، قرمزی، تورم و ... در افراد می‌شود.

وی افزود: به این افراد توصیه می‌شود به یکباره از هوای گرم وارد هوای سرد نشوند و مواد غذایی سرد را مصرف نکنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه کهیر سرد در تمام مبتلایان منجر به بروز علائم نمی‌شود گفت: علائم این بیماری بیشتر در افرادی که زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری را دارند بروز پیدا می‌کند.

مستوفی با تاکید بر اینکه افراد به محض بروز حساسیت در برابر سرما باید به پزشک مراجعه کنند گفت: این دسته از بیماران باید مورد بررسی بیماری کهیر قرار بگیرند زیرا ممکن است با شدت یافتن بیماری تورم در ناحیه گلو ایجاد شود و منجر به خفگی شود.

وی با بیان اینکه هیچ راهی برای پیشگیری از ابتلا به کهیر سرد وجود ندارد عنوان کرد: به این بیماران توصیه می‌شود داروهای کهیر را تحت نظر پزشک استفاده کنند و از قرار گرفتن در معرض هوای سرد اجتناب کنند.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری در تمام سنین مشاهده می‌شود اما در افرادی که زمینه ابتلا به کهیر را دارند بیشتر دیده می‌شود و درمان این بیماری نیز در افراد مختلف، متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha