یك متخصص پوست و مو گفت: ریزش مو در افراد روزانه رخ می‌دهد كه میزان آن با توجه به عواملی چون كم پشت یا پر پشت بودن موی افراد متفاوت است؛ به طور میانگین ریزش روزانه 100 تار مو در روز طبیعی است.

دكتر محمد حسین‌ ماپار در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه شستشوی روزانه موها تاثیری در ریزش مو ندارد، افزود: به دلیل این كه ریزش مو در‌ حمام بیشتر است، افرادی كه با فاصله زمانی دیرتری به حمام می‌روند ریزش موی بیشتری نسبت به حالت طبیعی دارند به همین دلیل به نظر می‌رسد كه ریزش مو در این افراد بیشتر است؛ در صورت افزایش دفعات شستشو یا شست و شوی روزانه، تعداد موهایی كه باید ریخته شود در این شستشوها ریخته می‌شود و در دفعات شستشوی بعدی ریزش مو كمتر است.

وی تصریح كرد: شستشوی روزانه و یا یك روز در میان موها با شامپوهای روزانه مانعی ندارد و بهتر است كه انجام شود.

دكتر ماپار درباره دلایل ریزش مو گفت: ریزش مو علل زیادی از جمله استرس شدید، رعایت رژیم و كاهش وزن، بیماری‌های همراه با تب شدید با فاصله زمانی معمولا سه ماهه، زایمان، كمبود آهن و روی، مصرف برخی داروها، مشكلات تیروئید، بیماری‌های رماتیسمی، بیماری‌های پوستی و همچنین دلایل ارثی و هورمونی دارد.

وی خاطرنشان كرد: ریزش موی ارثی در مردان سخت‌تر است و منجر به طاسی می‌شود كه درمان قطعی ندارد ولی می‌توان با درمان‌ تا حدودی آنها را به تاخیر انداخت. همچنین مشكلات هورمونی تخمدانها و غدد فوق كلیه سبب ریزش مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو تاكید كرد: اگر ریزش مو موضعی رخ دهد فرد حتما باید به پزشك مراجعه كند. در صورتی كه ریزش مو به صورت منتشر باشد و فرد با روش‌های معمولی مثل شستشوی روزانه و عوض كردن شامپو نتیجه نگیرد بهتر است به پزشك مراجعه و وی نیز با معاینه و در صورت لزوم انجام آزمایشات به علت ریزش موی سر پی برده و درمان‌های لازم را به كار می‌برد.

دكتر ماپار یادآور شد: با وجود این كه كمبود آهن و روی، ریزش مو را افزایش می‌دهد ولی باید توجه داشت كه میزان روی موردنیاز بدن ما روزانه 2 میكروگرم است كه معمولا از غذاهای مختلف دریافت می‌شود و مصرف زیادتر از این مقدار مضر است. البته بدن برخی افراد به صورت ژنتیكی روی را جذب نمی‌كند كه این بیماری از شیرخوارگی با علائمی چون اسهال، زخم‌های پوستی و غیره خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha