یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 140121

بیمارانی که مبتلا به هموروئید هستند به طور جدی مصرف سیر، ادویه و ترشی را از غذای روزانه‌شان حذف کنند چرا که مصرف این گونه چاشنی‌ها می‌تواند وضعیت بیمار را حاد سازد.

سلامت نیوز:بیمارانی که مبتلا به هموروئید هستند به طور جدی مصرف سیر، ادویه و ترشی را از غذای روزانه‌شان حذف کنند چرا که مصرف این گونه چاشنی‌ها می‌تواند وضعیت بیمار را حاد سازد.

حدود 50 سال دارم و سال‌هاست مبتلا به هموروئید هستم، درمان های متفاوتی را هم برای درمان این عارضه تجربه کرده‌ام که تاکنون به نتیجه لازم نرسیده است و هرازگاهی با عود مجدد بیماری‌ام با مشکلات زیادی مواجه می‌شوم. می‌خواهم بدانم آیا هموروئید درمان قطعی دارد یا خیر؟ لطفاً بنده را راهنمایی کنید؟


به گزارش سلامت نیوز، دکتر ایرج خسرونیا جراح و متخصص بیماریهای داخلی در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت: دلیل اصلی عارضه هموروئید، تورم ورید‌های انتهای روده است و عوامل متفاوتی مثل فشارهای شکمی، یبوست و پارگی وریدهای روده در بروز آن نقش دارند، اما درمان اصلی این بیماری تنها با جراحی امکان پذیر است و مابقی درمان‌ها موقتی هستند و بیمار باید توجه داشته باشد که امکان عود مجدد این عارضه با پارگی دوباره رگهای روده وجود دارد.

هموروئید یا بواسیر عبارت است از سیاهرگهای گشاد شده واریسی در سمت راست روده یا معقد. توصیه می‌کنم بیمارانی که مبتلا به هموروئید هستند به طور جدی مصرف سیر، ادویه و ترشی را از غذای روزانه‌شان حذف کنند چرا که مصرف این گونه چاشنی‌ها می‌تواند وضعیت بیمار را حاد سازد.

در ضمن رفع یبوست و فشارهای ناحیه داخلی شکم بهترین درمان برای بیماران مبتلا به هموروئید به شمار می‌رود.اما در پاسخ به قسمت دوم سؤالتان باید بگویم این بیماری با شرح حال و معاینه توسط پزشک براحتی تشخیص داده می‌شود اما در مورد هموروئید داخلی، اگر چه با معاینه و شرح حال ممکن است تشخیص داده شود ولی جهت رد سایر علل احتمالی و مهم بویژه در افراد میانسال به بالا، آندوسکوپی نیز باید انجام می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha