رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به رغم تغییر تعرفه ها، هیچ پزشکی تا زمان حاضر براساس تعرفه های نوین، دریافتی، نداشته است.

سلامت نیوز:  رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به رغم تغییر تعرفه ها، هیچ پزشکی تا زمان حاضر براساس تعرفه های نوین، دریافتی، نداشته است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی، این اظهارات را در حالی عنوان کرد که به گفته وی 70 تا 80 درصد درآمدها در بخش خصوصی بر مبنای مشارکت بیمه های تکمیلی است.

زالی ، همکاری نکردن بیمه های تکمیلی را علت عدم دریافتی بر اساس کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت ( کتاب تعرفه ها ) دربخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که بخش زیادی از بیماران با بیمه تکمیلی به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند.

وی با اشاره به سپری شدن حدود پنج ماه از ابلاغ کتاب یاد شده افزود: پزشکان بخش خصوصی آمادگی خود را برای پایبندی به تعرفه های جدید بر اساس کتاب جدید تعرفه ها ، اعلام کرده اند اما درعمل بدلیل همکاری نکردن بیمه ها ی تکمیلی هیچ پرداختی در ماه های اخیر بر اساس این کتاب صورت نگرفته است.

زالی، همچنین گفت: رشد مولفه های درون کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت براساس تواتری که گروه های پزشکی از آن استفاده می کنند، با هم متفاوت و ناهمگون است و تصور تغییر تعرفه های پزشکی ، بین یکصد تا 120 درصد ، وجود ندارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که تغییر یاد شده در بسته تعریفی تعرفه ای بین 38 تا 40 درصد در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات لحاظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha