یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 140153

یک متخصص عفونی گفت: بهترین راه کنترل آلرژی علاوه بر پرهیز در استفاده مواد آلرژی‌زا، استفاده از داروهای حساسیت‌زدا پیش از بروز علایم آن است.

سلامت نیوز: یک متخصص عفونی گفت: بهترین راه کنترل آلرژی علاوه بر پرهیز در استفاده مواد آلرژی‌زا، استفاده از داروهای حساسیت‌زدا پیش از بروز علایم آن است.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، لیدا محفوظی بروز آلرژی در افراد را ژنتیکی بیان کرد و اظهار داشت: مکانیسم ایمنی بدن برخی‌ها در برابر مواد آلرژی‌زا مانند گرده‌های گیاهان واکنش نشان می‌دهد که شدت آن در افراد متفاوت است.

وی گفت: بهترین راه کنترل آلرژی علاوه بر پرهیز در استفاده مواد آلرژی‌زا، استفاده از داروهای حساسیت‌زدا پیش از بروز علایم آن است.

این متخصص عفونی گفت: اینکه بسیاری از افراد گمان می‌کنند مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای و برخی ویتامین‌ها در کنترل بروز آلرژی موثر است بسیار نادرست است و تاکنون این امر اثبات نشده است.

محفوظی با اشاره به انجام تست پوستی و تاثیر آن افزود: در برخی مواقع که فرد دارای آلرژی شدیدی است تست پوستی انجام می‌شود به طوریکه طی آن گرده گیاهی که فرد به آن آلرژی دارد از طریق این تست مشخص می‌شود و این ماده را به میزان کم به بدن فرد تزریق می‌کنند تا فرد نسبت به آن مقاوم و آلرژی کنترل شود، البته این روش در برخی افراد موثر است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: در افراد مبتلا به آلرژی، احتمال ایجاد سینوزیت و عفونت‌های گوش بسیار فراوان است، زیرا مخاط آنها همیشه متورم بوده و ترشحات گوش و سینوس‌ها به راحتی خارج نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha