نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که شکستگی‌های مچ دست شیوع بالایی در بین افراد جامعه دارد به طوری که حدود 20 درصد شکستگی‌های استخوانی مربوط به شکستگی‌های مچ دست است.

سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که شکستگی‌های مچ دست شیوع بالایی در بین افراد جامعه دارد به طوری که حدود 20 درصد شکستگی‌های استخوانی مربوط به شکستگی‌های مچ دست است. 

هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: شکستگی‌های مچ دست، گردن، ران و مهره‌ها شایعترین شکستگی‌ها در بین مردم هستند که به طور عمده در اثر تصادفات و ضربات مستقیم و شدید به وجود می‌آیند.

وی با بیان اینکه شکستگی مچ دست در بین انواع آسیب‌های استخوانی شایع‌تر است، تأکید کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که شکستگی‌های مچ دست شیوع بالایی در بین افراد جامعه دارد به طوری که حدود 20 درصد شکستگی‌های استخوانی مربوط به شکستگی‌های مچ دست است.

عبادی گفت: دلیل عمده آسیب‌های استخوانی به ویژه شکستگی‌های مچ دست، تصادفات و تروما است و البته در کشورمان به دلیل اینکه موارد تروما و تصادفات بالا است،

آسیب‌های استخوانی نیز بیشتر دیده می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات در خصوص آسیب‌های استخوانی، مراجعه دیر هنگام فرد مبتلا و آسیب دیده به پزشک است که این موضوع می‌تواند عوارض زیاد و گاهاً خطرناکی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha