یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 140159

ما به کمپینی برای همگرایی در حل بحران آنچه امروز در جنوب کشور به وجود آمده، نیازمندیم. بگذاریم سرمایه‌های اجتماعی آسیب‌دیده دوباره به صندوق اعتماد ملی بازگردد. باید بتوانیم دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنیم. هر انسان علاقه‌مندی با هر تجربه و پیشنیه‌ای می‌تواند در این مسیر همراه‌مان شود.

سلامت نیوز:ما به کمپینی برای همگرایی در حل بحران آنچه امروز در جنوب کشور به وجود آمده، نیازمندیم. بگذاریم سرمایه‌های اجتماعی آسیب‌دیده دوباره به صندوق اعتماد ملی بازگردد. باید بتوانیم دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنیم. هر انسان علاقه‌مندی با هر تجربه و پیشنیه‌ای می‌تواند در این مسیر همراه‌مان شود.


به گزارش سلامت نیوز، حسین دهدشتی، نماینده آبادان در روزنامه شرق نوشت: این‌روزها در خوزستان مردم به دشواری نفس می‌کشند. هرازگاهی مساله ریزگردها و یورش آن به جنوب کشور در صدر خبرها می‌آید و چندروز بعد محو می‌شود. یک‌روز خوانش سیاسی از وضعیت محیط‌زیست و برچسب‌زدن به رییس سازمان مطرح می‌شود و فردا‌روز گروهی برای حل بحران روانه عراق می‌شوند. اما نکته اصلی اینکه در ماجرای مدیریت ریزگردها هیچ‌چیز به اندازه منافع ملی ارزشمند نیست و منافع ملی ما چیزی جز بهبود وضعیت و حل مساله ریزگردها نخواهد بود. متاسفانه همگان-حتی موافقان دولت گذشته- نیز می‌دانند که بی‌تدبیری‌های هشت سال دولت عدالت‌محور آقای احمدی‌نژاد در ایجاد بزنگاه امروز آب‌و‌هوای کشور بی‌تاثیر نبوده است. از سوی دیگر برخی نقدها به سازمان محیط‌زیست و دولت یازدهم نیز وجود دارد. اما برای حل بحران ریزگردها و مردمی که این‌روزها به دشواری نفس می‌کشند و کودکانی که تا این میزان آلودگی هوا حق‌شان از زندگی سالم و هوای پاک نیست، تدبیری لازم است؛ تدبیری ورای سیاسی‌کاری و موج‌سواری‌های سیاسی. امروز به عزم و اراده‌ای ملی برای حل این بحران نیازمندیم. پیشنهاد من نماینده مجلس این است که اراده ملی و مردمی در حل این مساله به کمک مردم خوزستان بیاید. در این مسیر از تمام پیشنهادها استقبال می‌کنیم.

ما به کمپینی برای همگرایی در حل بحران آنچه امروز در جنوب کشور به وجود آمده، نیازمندیم. بگذاریم سرمایه‌های اجتماعی آسیب‌دیده دوباره به صندوق اعتماد ملی بازگردد. باید بتوانیم دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنیم. هر انسان علاقه‌مندی با هر تجربه و پیشنیه‌ای می‌تواند در این مسیر همراه‌مان شود. یک بار هم که شده بیاییم و مسایل مدنی و انسانی را فرای تصمیم‌های دولتی تمرین کنیم. دولت یازدهم تلاش دارد تا هر طور که شده ماجرا را مدیریت کند. اما ما نیز نباید دست‌روی‌دست گذاشته و تنها چشم‌مان به سیاست‌گذاری‌های دولتی باشد. ما همان مردمانی هستیم که انقلاب را رقم زده و در جنگ پشت یکدیگر ایستادیم. حالا مردمی که سال‌ها در جنوب کشور در کشاکش جنگ تحمیلی سینه سپر کرده و در برابر دشمن مقاومت کردند، روزهای خوشی ندارند. باید به دور از نگاه سیاسی و صرفا با تاکید بر مسایل انسانی و ملی به کمک یکدیگر بیاییم. اینها که جمع شود، برای خودش اندوخته‌ای گران خواهد شد و تمرینی برای تکرار سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد ملی ایرانی. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha