معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نظام سلامت تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال کمک مستقیم دولت به حوزه درمان به استان تخصیص یافته است.

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نظام سلامت تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال کمک مستقیم دولت به حوزه درمان به استان تخصیص یافته است. 

امام بخش قائدی  در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از 84 میلیارد ریال از این میزان در بخش بستری و 40 میلیارد ریال نیز در بخش بیماران سرپایی بوده است.

وی تصریح کرد: حدود 60 هزار نفر نیز از زمان اجرای طرح تحول سلامت از خدمات پزشکی در سطح بیمارستان ها و کلینیک های درمانی این استان بهره مند شده اند.

قائدی با اشاره به ارتقای سطح کیفیت هتلینگ در بیمارستان های این استان افزود: علاوه بر خرید تجهیزات جدید برای آنها بیش از 85 درصد فضاهای بیمارستانی در مدت اجرای طرح تحول سلامت نیز تعمیر و بازسازی شده اند.

وی گفت : بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار صرف خرید تجهیزات برای 65 خانه بهداشت روستایی در این استان شد.

وی اضافه کرد: این تجهیزات شامل وسایل پزشکی و درمانی و نیز برخی نیازهای دیگر از جمله وسایل سرمایشی و گرمایشی برای این تعداد خانه های بهداشت روستایی بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد خانه بهداشت روستایی در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد با مشارکت استانداری، کمیته امداد (ره) و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مدت کمتر از چهار ماه ساخته شدند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت 65 خانه بهداشت روستایی در این استان را افزون بر 52 میلیارد ریال اعلام کرد.

قائدی اظهار کرد: حدود 50 درصد این اعتبار را دانشگاه علوم پزشکی و 50درصد دیگر را کمیته امداد امام (ره)و استانداری این استان تامین کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha