یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 140175

محققان معتقدند که بسیاری از بیماری‌های مزمن سالمندان ریشه در سبک زندگی آنان دارد. در یک تحقیق حدود 4 هزار و 286 زن 60 تا 70 ساله در بریتانیا مورد مطالعه قرار گرفتند تا علت بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتریت و ناتوانی حرکتی را در زنان سالمند بررسی کنند.

سلامت نیوز:محققان معتقدند که بسیاری از بیماری‌های مزمن سالمندان ریشه در سبک زندگی آنان دارد. در یک تحقیق حدود 4 هزار و 286 زن 60 تا 70 ساله در بریتانیا مورد مطالعه قرار گرفتند تا علت بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتریت و ناتوانی حرکتی را در زنان سالمند بررسی کنند.

 به گزارش روزنامه ایران ازنیوز مکس هلث، این مطالعه که 7 سال به‌طول انجامید، نشان داد کشیدن سیگار، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، ورزش و مصرف میوه و سبزیجات در بروز یا تضعیف این بیماری‌ها در دوران سالمندی تأثیر می‌گذارند.
تحقیقات نشان می‌دهد، زنانی که سابقه مصرف سیگار دارند در دوران سالمندی در معرض خطر ابتلا به ناتوانی حرکتی قرار می‌گیرند.  همچنین زنانی که کمتر ورزش می‌کنند، خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی و آرتریت در آنها زیاد است.

همچنین محققان دریافتند که مصرف سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و ورزش نکردن بیماری ناتوانی حرکتی و ورم مفاصل را تا 17 درصد و انواع بیماری‌های دیگر را تا 9درصد افزایش می‌دهد. نتیجه تحقیقات مشخص کرد افرادی که سیگار مصرف نمی‌کنند و به طور منظم ورزش می‌کنند، به طور قابل ملاحظه‌ای 7 سال دیرتر از زنانی که شیوه‌های ناسالمی را انتخاب می‌کنند ازکار افتاده می‌شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha