رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی سدهای ساخته شده در کشور، منشاء مشکلات زیست محیطی برای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و نیز موجب تشدید گرد وغبار شده اند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی سدهای ساخته شده در کشور، منشاء مشکلات زیست محیطی برای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و نیز موجب تشدید گرد وغبار شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات ،دکتر معصومه ابتکارازطریق ویدیو کنفرانس در همایش مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست کشور که در اهواز برگزار شد، افزود: به واسطه ساخت این سدها، محیط‌های طبیعی دچار مشکل شده اند.نباید هیچ سدی بدون مطالعات ارزیابی و در بی خبری مدیران محیط زیست ساخته شود و این به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

وی ادامه داد: مدیران محیط زیست باید نسبت به محدوده اختیارات خود اشراف کامل داشته باشند، و حتی اگر در گذشته سدهایی در خوزستان ساخته شده است که مطالعات ارزیابی نداشته‌اند نباید اجازه فعالیت به آنها را داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در خوزستان اظهار داشت: مصوبه مقابله با گردو غباردر جلسه هیات دولت به همراه اعتبارات مورد نیاز برای استان‌های متاثر از گردوغبارها به تصویب رسیده است.در خوزستان نیز باید هرچه سریعتر ستاد اجرایی مربوط به این مصوبه تشکیل، و اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی این استان انجام شود.

وی با اشاره به ورود آب به تالاب‌هامون در استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به این که این استان نیز متاثر از پدیده توفان‌های شن است آبگیری تالاب می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند.ابتکار در خصوص خشکسالی‌های اخیر کشور نیز گفت: کشور دوره‌ای از خشکسالی را گذرانده که بر اساس تحقیقات رسمی، بخشی از این تغییر اقلیم‌ها ناشی از مداخلات انسانی است.وی افزود: در حوزه هوا نیز برنامه کاهش آلودگی هوا، با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنایع و معادن، و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در کلانشهر‌ها عملیاتی می‌شود تا بتوان وضع را به استاندارد رساند.

استاندار خوزستان نیز در این همایش با اشاره به تعارضات صنعت با محیط زیست گفت: هر زمان که بهره برداری از منابع طبیعی بدون در نظر گرفتن مطالعات زیست محیطی انجام شده، آثار سوء آن موجب بروز مشکلات متعدد شده است.عبدالحسن مقتدایی خواستار برخورد جدی با آلوده کنندگان زیست محیطی شد و گفت: برای کاهش معضلات زیست محیطی باید قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را اعمال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    خوب شد گفتید ما نمی دونستیم