عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، درمان مجوزدار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را طرح درمان به این روش قرار دهد زیرا ما هنوز در مرحله تحقیقات قرار داریم.

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، درمان مجوزدار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را طرح درمان به این روش قرار دهد زیرا ما هنوز در مرحله تحقیقات قرار داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مسعود نبوی با بیان اینکه امور تحقیقاتی متمرکز و دقیقی را پیرامون سلول‌های بنیادی از سال 89 سامان دادیم اظهار کرد: همان سال کمیته مشترکی با موسسه رویان تشکیل شد و کار بر روی چندین پروژه از جمله بیماری ام. اس و بیماری ای.ال.اس کلید خورد.

وی افزود: اکنون علاوه بر طرح‌های یاد شده، طرح بین المللی درباره بیماری ام. اس و همچنین ای.ال اس با همکاری چند کشور اروپایی و کانادا، طرح سکته مغزی و بیماری‌های عصبی عضلانی نیز در دست انجام است که نتایج آن در محافل علمی اعلام خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران ضمن هشدار اکید به خانواده‌ها مبنی بر اینکه هیچ گونه ادعای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب به کمک سلول‌های بنیادی پذیرفته نیست و هنوز در مرحله تحقیقات قرار داریم گفت: درمان با سلول‌های بنیادی، درمان مجوز‌‌دار نیست که پزشکی بخواهد با اخذ وجه از بیمار، او را طرح درمان به این روش قرار دهد.

نبوی افزود: عمده تحقیقات سلول‌های بنیادی در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد اما باید گفت سلول‌های بنیادی همواره امید بخش بوده‌اند و باید بر روی آنها بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: ایران از جمله کشورهای پیشرو و پیشرفته در تحقیقات سلول‌های بنیادی است.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه نتایج پروژه ای.ال.اس ظرف دوماه دیگر اعلام خواهد شد گفت: ممکن است بخشی از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی را در بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران ارائه کنیم.

بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب ایران طی روزهای 22 تا 25 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha