یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 140179

هرچندپزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنندروغن های گیاهی جایگزین مناسبی برای انواع دیگر روغن ها هستند، اما تاکید می کنند در مصرف روغن های استخراج شده از دانه های گیاهی نیز باید اعتدال رعایت شود.

سلامت نیوز:هرچندپزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنندروغن های گیاهی جایگزین مناسبی برای انواع دیگر روغن ها هستند، اما تاکید می کنند در مصرف روغن های استخراج شده از دانه های گیاهی نیز باید اعتدال رعایت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بیماری های قلبی و عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیا است به همین دلیل اکثر متخصصان تغذیه بر کاهش مصرف چربی و روغن های جامد تاکید و به جای آن استفاده از روغن های استخراج شده از دانه های گیاهی را توصیه می کنند.اما بسیاری از مردم تصور می کنند، محدودیتی در مصرف روغن زیتون، هسته انگور،کانولا و سبوس برنج به دلیل اینکه از دانه های گیاهی استخراج می شوند، وجود ندارد.

مینا کاویانی سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به خواص انواع دانه های روغنی به ایرنا گفت:دانستن نکات مربوط به انتخاب، خرید، نگهداری و مصرف صحیح انواع روغن دانه های گیاهی برای بهره بردن از فواید آنها، ضروری است.

روغن سویا مناسب برای مصارف روزانه

کاویانی با اشاره به اینکه روغن سویا پرمصرف ترین روغن در جهان است، گفت:دانه سویا به دلیل ویژگی های مناسب کشاورزی، داشتن چربی، پروتئین فراوان و قیمت مناسب، برتری خاصی نسبت به سایر دانه های روغنی دارد.

وی افزود: از این روغن در تولید انواع محصولات غذایی مانند سس ها، مارگارین، روغن نباتی جامد، روغن مخصوص سرخ کردنی و روغن پخت و پز استفاده می شود. وی درباره نوع و ترکیب اسیدهای چرب در روغن سویا گفت:حدود 15 درصد اسید های چرب روغن سویا از نوع اشباع و بیش از 80 درصد آن از نوع غیراشباع است. مقدار زیاد آنتی اکسیدان در روغن سویا باعث پایداری زیاد آن در مقابل فساد می شود. روغن سویای تصفیه شده بدون رنگ، طعم و بو است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha