یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 140183

در این مراسم برخی از پرستاران با داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها «عدالت در پرداخت»، «زخم پرستاران نیازمند مرحم است» و «صدای پرستاران را بشنوید» نوشته شده بود، اعتراض خود را نسبت به مشکلات موجود این حرفه اعلام کردند.

عکس/ اعتراض پرستاران همدانی

سلامت نیوز:مراسم تقدیر از پرستاران در همدان با اعتراض این قشر به مشکلات پیش رو و حل آنها همراه بود.
 خبرگزاری فارس: از تقدیر تا اعتراض پرستاران در همدان

به گزارش فارس ، ظهر امروز مراسم تجلیل از پرستاران نمونه همدان در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

150 نفر از پرستاران نمونه استانی که دو نفر از آنها نیز نمونه کشوری شناخته شده بودند در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند؛ این مراسم، با قدردانی از خانواده پرستاران شهید و جانبازان نیز همراه بود.

مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و همنوایی سرود ملی آغاز شد و در ادامه تنها سخنران این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم ضمن تقدیر از رسالت پرستاران، اظهار کرد: اهمیت کار پرستاران در حوادث و جنگ‌ها مشهود است و پرستاری از مجروحان و کمک به ناتوانان در فطرت هر انسانی وجود دارد.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به سیره پیامبران در کمک به محرومان و نیازمندان، بیان کرد: آنها بزرگترین مشوقان انسان‌ها در عمل به نیکی بودند و در فرهنگ اسلامی و تعابیر قرآنی تلاش پرستار به منزله نجات فرد از مرگ شناخته شده که موجبات خشنودی خداوند را در برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پرستاری سیره عملی حضرت زینب(س) بود، گفت: البته حیف است آن حضرت را تنها پرستار بیمار بخوانیم چراکه وظیفه کوچک ایشان پرستاری بود.

رئیس علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مقام حضرت زینب (س) آنقدر والا و عظیم است که او را باید پرستار نهضت انقلاب حسینی بنامیم، افزود: در پس مصیبت بزرگ، حرکت ایشان در برابر کفر مقدمه‌ای برای حرکت توابین و بعدها حرکت اسلامی شد.

وی اضافه کرد: از آن به بعد حرکت عظیم زینبی پیدا شد و پرچم دفاع مظلوم در برابر ظالم تا به امروز برافراشته شده است.

موسوی بهار با اشاره به وظیفه خطیر پرستاران، خاطرنشان کرد: آنها با اقدامات شایسته خود نه تنها مراقب علائم حیاتی بیمار هستند بلکه روح زندگی را نیز در آنها می‌دمند.

وی با بیان اینکه پرستاری هنر است و تعهد، افزود: پرستاری به منزله حفظ جان بیمار، تقویت روح و درمان زخم‌های بیماران و روشن نگه داشتن چراغ حیات است.

در این مراسم برخی از پرستاران با داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها «عدالت در پرداخت»، «زخم پرستاران نیازمند مرحم است» و «صدای پرستاران را بشنوید» نوشته شده بود، اعتراض خود را نسبت به مشکلات موجود این حرفه اعلام کردند.

یکی از پرستاران که پلاکارد اعتراض بر دست داشت، وقتی فهمید یک خبرنگار کنار او نشسته، ضمن درخواست انعکاس مشکلات این جامعه به مسئولان گفت: این پلاکاردها اعتراضی به منظور اجرای مطلوب نظام سلامت در قبال پرستاران است.
وی پرستاری را حرفه‌ای سخت و پرزحمت، اما دارای مزایای کم عنوان کرد و افزود: هر چند کمک به بیماران وظیفه ماست اما زندگی در این شرایط بسیار سخت است.

این پرستار که معتقد است نباید با اجرای طرح نظام سلامت تعرفه افزایش حقوق تنها در مورد پزشکان اجرا شود، خواستار اعمال افزایش این تعرفه در قبال پرستاران شد و این امر را خواسته تمام فعالان در این حرفه دانست.

این مراسم سرانجام با برنامه‌های شاد و متنوع برای پرستاران و تقدیر از آنها به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمیدرضا اکبری ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    1 0
    ممنون از بازتاب خبر
  • فهيمه ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    1 0
    عاليه ب شرط ادامه دادن اعتراضا تا رسيدن ب هدف
  • علیزاده ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1 0
    متشکرم از همکارانم در همدان که همنوا وهمراه هستن
  • مهريان جاهد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    تعرفه گزاري خدمات پرستاري بايدانجام گيرد،كرانه براساس شايستگي وتوانايي باشه نه شانس وسليقه ورابطه