یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 140211

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر اخلاق و حرفه‌ای بودن را دو بال پرستاری برشمرد و گفت: پرستار متخصص بااخلاق هدف نظام پرستاری است.

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر اخلاق و حرفه‌ای بودن را دو بال پرستاری برشمرد و گفت: پرستار متخصص بااخلاق هدف نظام پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، غلامرضا مباشری در دیداری با پرستاران ملایر به مناسبت روز پرستار، گفت: یکی از بزرگترین افتخارات پرستاران ایران این است که حضرت زینب(س) الگوی آنان است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان ملایر با اشاره به 100 ساله شدن پرستاری آکادمی در ایران بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در ایران پرستاران  یکی از پررنگ ترین و تاثیرگزارترین نقش‌ها را در این تحول سلامت داشته‌اند.

وی با اشاره به شعار امسال نظام پرستاری عنوان کرد: شعار امسال نظام پرستاری " پرستاری اثر بخش، تحول سلامت و نشاط اجتماعی " است و همانگونه که در این شعار آمده است تحول سلامت محقق نمی‌شود جز با پرستاری اثر بخش.

وی پرداخت مطالبات پرستاران را یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت برشمرد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر اخلاق و حرفه‌ای بودن را دو بال پرستاری برشمرد و گفت: پرستار متخصص بااخلاق هدف نظام پرستاری است.

وی معرفی جایگاه پرستار را یکی از دغدغه‌های نظام پرستاری دانست و بیان کرد: اگر پرستاران به وظیفه خود به خوبی عمل کنند و بتوانند انتظارات مردم را برآورده کنند می‌توانند جایگاه خود را در بین مردم به دست آورند و در غیر این‌صورت خودشان جایگاهشان را تخریب می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستان‌های ملایر 500 پرستار مشغول به کار هستند، تصریح کرد: کمبود شدید نیرو یکی از مشکلات اساسی در ملایر است و این شهرستان نیاز به جذب بیش از یک‌هزار پرستار دارد.

مباشری خاطرنشان کرد: نبود کمک بهیار یکی دیگر از مشکلات جامعه پرستاری در ملایر است که سبب شده کارهای مریض را همراهان او انجام دهند.

نهایت تلاش پرستاران برای رضایت بیماران

امام جمعه ملایر نیز اظهار کرد: با دقت در سیره پیامبران و اولیای الهی، پی به اهمیت و منزلت پرستاران می‌بریم به طوری که پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، در مواقع بیماری از یکدیگر پرستاری می‌کردند.

حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) گفت: نقل شده رسول گرامی اسلام(ص) در زمان بیماری حضرت علی(ع) تا صبح بیدار بودند و شب را بین عبادت و نیایش و پرستاری از حضرت علی(ع) تقسیم کردند.

وی با اشاره به شأن والای پرستاران اظهار داشت: اخلاق در حرفه پرستاری و روحیه بیمار بسیار موثر است و باعث همکاری، اعتماد و التیام بیمار می‌شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه پرستاران با وجود مشکلات و سختی کار، نهایت تلاش خود را برای رضایتمندی بیماران به کار می‌برند اظهار داشت: پرستاری نه تنها یک حرفه مقدس بلکه یک عبادت محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha