یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 140213

نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان حین گشت و کنترل در منطقه متوجه یک خودروی پراید شدند که در حاشیه جاده ای که از میان منطقه میگذرد پارک شده و بدون سرنشین رها شده است.

سلامت نیوز: نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور در استان سمنان حین گشت و کنترل در منطقه متوجه یک خودروی پراید شدند که در حاشیه جاده ای که از میان منطقه میگذرد پارک شده و بدون سرنشین رها شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران ،زمانیکه محیط بانان به بررسی خودرو میپردازند متوجه یادداشتی در پشت شیشه خودرو می شوند که روی آن نوشته شده بود «ماشین خراب است برای آوردن مکانیک به شهر رفته ام، لطفا به ماشین دست نزنید، شماره تلفن: … »

رئیس اداره محیط زیست مهدیشهر گفت: محیط بانان به موضوع مشکوک شده و با شماره تلفن همراهی که بر روی کاغذ پشت شیشه نوشته شده بود تماس میگیرند اما تلفن همراه مورد نظر در دسترس نبوده است در صورتیکه اگر راننده خودرو به شهر رفته بود تلفن وی حتما آنتن داشت.

عباس زارع اظهار داشت: مامورین پس از مدتی مجددا با همان شماره تماس میگیرند که شخصی تلفن را جواب داده و ادعا می کند که برای آوردن مکانیک راهی شهر شده است اما مامورین از صدای نفس نفس زدن های مکرر و اینکه هیچ صدایی مبنی بر حضور وی در شهر به گوش نمیرسید نسبت به اینکه صاحب خودرو جایی در منطقه باشد مشکوک تر می شوند.

بر همین اساس دو نفر از محیط بانان در نزدیکی خودرو ایستاده و محیط بان سوم کمی دورتر از آنها در محلی مخفی به کمین می نشیند.

پس از مدتی و در آستانه تاریک شدن هوا مردی نسبتا مسن به سمت خوردو می آید و بدون همراه داشتن مکانیک و یا اقدامی برای تعمیر ماشین، سوار پراید می شود.

مامورین بلافاصله وارد عمل شده و وی را مورد بازجویی قرار می دهند.

رئیس اداره محیط زیست مهدیشهر گفت: راننده مدعی بود که مکانیک پیدا نکرده و قصد دارد با اتومبیل خود که خراب است ولی هنوز حرکت می کند به سمت فولادمحله برود تا آنجا به تعمیر خودرو بپردازد.

محیطبانان حدس می زنند یک نفر دیگر داخل کوه است و راننده برای اطمینان از عدم حضور مامورین کمی زودتر از کوه خارج شده تا در صورت امن بودن مسیر، نفر دوم را مطلع کند و وی نیز از کوه خارج شود.

محیط بانان با هدف اینکه راننده نتواند تلفنی حضور مامورین را به نفر دوم خبر دهد سوار اتومبیل پراید شده و از راننده می خواهند آنها را نیز به همراه خود به شهر ببرد.

حدس محیط بانان درست بود و متخلف دوم پس از گذشت مدتی وقتی تماسی از سوی نفر اول دریافت نمیکند با خیال اینکه جاده امن است از کوه خارج می شود اما بلافاصله توسط محیط بان دیگری که کمی دورتر از محل اولیه مشاهده خودرو کمین کرده بود دستگیر می شود.

محیط بان سوم پس از دستگیری متخلفی که از کوه خارج شده بود دو همکار دیگرش را که سوار خودروی پراید شده بودند در جریان گذاشته و آنها نیز به همراه راننده خودرو به محل بازمیگردند.

از شکارچی متخلفی که از کوه خارج شده بود لاشه قطعه قطعه شده یک قوچ وحشی به همراه یک قبضه اسلحه برنو مجاز کشف و ضبط می گردد و راننده پراید و شکارچی دستگیر شده که پدر و پسر بودند به جرم خود اعتراف می کنند.

هر دو متهم که از شکارچیان حرفه ای و قدیمی استان هستند به همراه پرونده تشکیل شده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha