عمل جراحی عروق كرونری قلب به روش قلب خوانی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی بای پس یا اتصال رگ های پیوندی قلب را دكتر رجایی به صورت ویدئو كنفرانس برای متخصصان و جراحان بزرگ جهان در دومین روز از سمپوزیوم بین المللی آئورت انجام داد.

دكتر رجایی پس از انجام دادن موفقیت آمیز این عمل گفت : عمل بای پس قلب در حال تپش و بدون نیاز به ماشین قلب و ریه و ایست قلبی با موفقیت انجام شده است.

وی پیشینه این روش جراحی را حدود دو دهه عنوان كرد و افزود : روش جدید كه با كاهش اضطراب و افزایش ضریب امنیت و آرامش جراح در اتاق عمل همراه است ، حدود سه سال قبل توسط وی ابداع شده است.

این جراح برجسته قلب با اشاره به مزیت های این روش خاطرنشان كرد : در این روش با نگاه كردن به قلب و یا به اصطلاح خواندن قلب با ظاهر شدن علائم قبل از ایست قلبی بیمار كه قابل احیا و بازگشت به زندگی است ، اقدامات پیشگیری توسط گروه جراحی انجام می شود.

به گزارش شبکه خبر، دكتر رجایی با اشاره به موفق بودن روش قلب خوانی اظهار داشت : خطای جراحی در این روش كمتر از نیم درصد است.

وی در خصوص علت نامگذاری این روش با عنوان قلب خوانی به بازی گلف اشاره كرد و گفت: روش Reading The green در بازی گلف استفاده می شود كه در آن بازیكن به اصطلاح حركت چمن ها را می خواند تا ضربه نهایی را به توپ بزند ، در این روش هم رفتارهای قلب به جراح آرامش ناشی از توفیق در نتیجه عمل را می دهد.

در نخستین سمپوزیوم بین المللی آئورت در بیمارستان رضوی عمل جراحی از طریق ویدئو كنفرانس برای متخصصان و جراحان قلب جهان انجام می شود كه با برنامه پرسش و پاسخ حین عمل همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha